Gå til innhold

Lakkere felger

Ranger emnet


johand6

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

 

Jeg har noen 15' vinterfelger på min peugeot som dessverre ser helt for jævlig ut, for å si det mildt. Lakken er det sprekker i og du kan rive av flak. De har også et god lag med rust som burde blitt pussa vekk.

 

Har lyst å lakkere dem hvite, men vil helst gjøre det selv, er bare noen kjipe vinterfelger så vil ikke legge ut flere tusen på det. Noen som vet hvordan jeg skal gå frem? Er det bare å pusse ned, grunne og kjøre på med lakk? Evt, hvilken lakk og grunner.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør en runde med vinkelsliperen (m/sandpapir i spiral) om felgene er kantkjørte. Så pusser du dem godt ned med våtslipepapir med 120 papir, før du avslutter med våtsliping med 400 papir. Deretter kjøper du primer og hvit felglakk på Biltema (2 primerbokser og 4 lakkbokser, 59kr stk). Så legger du grunning først, før du legger på 2-3 tynne lag med hvit lakk.

 

Dette er den billigste, raskeste og greieste måten å gjøre det på. Har gjort det selv med 15" mine og Keiek over her sine. Blir et ok resultat!

 

Det blir selvsagt perfekt om man leverer dem inn til pulverlakking, men dette er et finfint og rimelig alternativ.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk gjøre dette imorra på mine stygge pug vinterfelger. Tenkte bare å sandblåse så legge på lakk+ klarlakk jeg.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha grunning først pga bedre vedheft, og lakken er ikke rusthindrende slik som grunningen er

 

Den er grei, da gjør jeg som du sier.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvir meg til pussing, uff, men må vel få bilen vinterklar snart

 

Har du maskin så går det raskere! Få mattet overflaten godt, det er det som teller. Om du har dype riper/sår så kan du fylle dette med sparkel/evt grunning om dem ikke er så altfor dype.

 

Settet på bilen min hadde jeg av dekkene når jeg gjorde jobben, men til Keiek sitt sett så var dekkene på og det gav en stor maskeringsjobb;)

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca 1-2 timer imellom hver økte jeg gjorde på felgene jeg. Ble primer-primer-lakk-lakk-lakk-klarlakk-klarlakk.

 

Nå var felgene mine rimelig fucka, men resultatet ble mye bedre enn slik dem så ut i utgangspunket iallefall...

 

IMG_4980.jpg

IMG_4986.jpg

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår