Gå til innhold

Universal eksos til MC

Ranger emnet


lroedal

Anbefalte innlegg

Noen som vet om nettbutikker som selger slikt? Finnes VELDIG lite utvalg til MCen min, og den amerikanske utgaven (Ebay..) har ikke samme motor. Så vurderte å bare skaffe en universal potte. Eksosdimensjonen på sykkelen er 1.375", så må være samme str. Evt. må siden selge overganger o.l. også. Takker for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på motoren da? Sikker på at det er forskjell på dimensjonen på eksosen? Er ganske vanlig at det er noen små forskjeller på USA-utgaver og europeiske, men grunnkonstruksjonen er nok den samme. Nekter å tro at Kawa gidda å utvikle to helt forskjellige motorer til samme sykkel. Fant litt forskjellige typer her:

 

http://www.motorcycle-superstore.com/1/5/88/24278/PDEPT/Street-Bike-Exhaust-Parts-2009-Kawasaki-Ninja-250R-Parts.aspx

 

Eventuelt kan du jo sende mail til f.eks. Yoshimura eller Akrapovic. De har nok oversikten!

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja ser det når jeg sjekka litt..

Du er nok ikke den første som har lyst på litt mer fres i en sånn, så eksos finnes helt garantert.

Kjører du ikke større pga forsikringa? Du er jo gammel nok til kjøre fulleffekt... 150hk på bakhjulet passer meg veldig fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke gammel nok når jeg anskaffet, så alternativet var en gaaaammel sykkel samt kljøre første sesong ulovlig... :) null og niks motorveier der jeg bor uansett, så aksen holder stort sett i massevis. Mangler litt drag med passasjer bare... Men tenkte jeg skulle dreve den litt tyngre når jeg må bytte drev/kjede, slik at jeg kan dra girene litt lengre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel heller gått andre veien, men..

Morsomere med litt akselerasjon enn toppfart da!? 33hk gjør jo mye mer enn man har lov til å kjøre i norge uansett, så trur det blir en morsomere sykkel å kjøre hvis du drever ned isteden.

Jeg har ikke behov for toppfart på nesten 300km/t, så det er jo ikke noe tvil om at mer aks er bare morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke gammel nok når jeg anskaffet, så alternativet var en gaaaammel sykkel samt kljøre første sesong ulovlig... :) null og niks motorveier der jeg bor uansett, så aksen holder stort sett i massevis. Mangler litt drag med passasjer bare... Men tenkte jeg skulle dreve den litt tyngre når jeg må bytte drev/kjede, slik at jeg kan dra girene litt lengre. :)

 

Hvorfor dreve den opp? Jeg ville heller satset på å dreve ned hvis du savner litt mer drag med passasjer. :) men det er jo såklart opp til deg. Når det gjelder eksos så kan vanligvis kawa forhandlere skaffe det meste, uansett type. :) problemet er bare at det blir svindyrt. I verste fall kan man alltid lage et eksosanlegg selv, siden du har 4-takter.. Hvis du har mulighet til det såklart. Det er jo ikke så nøye som en 2-takter når det gjelder motstand osv. Det finnes også ganske mange gode veiledere og kalkulatorer på nettet ang. custom eksos. :)

Btw. Hva skjedde med MC forumet som var her for noen år siden? Har ikke vært her på en god stund, så fikk ikke helt med meg hva som skjedde. :)

Endret av mazdak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår