Gå til innhold

5 trins kasse i 142? Haster!

Ranger emnet


Norbjørn

Anbefalte innlegg

hålder på å bytte girkasse på min 142 73 mod. har en 240 kasse som jeg skulla sette i. men når jeg tok ned den gamle girkassen å satte den ved siden av den nye var 240 girkassen lengre en 140 kassen.

noen som vet hva som skal til for å få dette til å passe eller om det er en annen 240 girkasse som passer rett i?

går er akselavstanden på 240 og 142 lik, slik at jeg bare kan bytte mellomaksen for å få det til å passe?

 

Haster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hålder på å bytte girkasse på min 142 73 mod. har en 240 kasse som jeg skulla sette i. men når jeg tok ned den gamle girkassen å satte den ved siden av den nye var 240 girkassen lengre en 140 kassen.

noen som vet hva som skal til for å få dette til å passe eller om det er en annen 240 girkasse som passer rett i?

går er akselavstanden på 240 og 142 lik, slik at jeg bare kan bytte mellomaksen for å få det til å passe?

 

Haster!

 

Har du clutchus til rettstillt da?

Eler er det motsatt det blir problem?

 

Kanskje en aksle fra 242 med 5 trinns vil kunne funke, om det finnes.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har clutchus til rettstilt b20, eller har rettstilt motoren din, kommer det ikke til å funke.. Var noen som testa det i bilcross engang.. Gristanga peker på skrått mot dørhåndtaket på passasjer siden.. Altså bra mye på skeiva.. :p

 

Du må også ha kortere mellomaksel. Og annen clutch og slikt. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo teknisk umulig.. Du MÅ bytte mellomaksel og rette opp enten motor eller bytte clutchus..

 

Clutchen må du nok også bytte som sagt, da det er grovsplines på de gamle motorene og fine splines på de nye.. Og m47'en kommer nok fra de nye motorene.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girstanga blir alldeles ikke å peke mot passasjersiden når man setter kasse for skråstilt motor på b20.den blir å komme helt inntil førersetet.går som sagt dette, og det er blitt gjort før, men er ikke noe løsning som de fleste velger.derimot kan du få en kompis som sveiser støypegods til å mikse sammen clutchhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår