Gå til innhold

Problemer med strøm og instrumentpanelet

Ranger emnet


bergh

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med dynamoen. Laderegulatoren skal byttes ut.

Men før jeg kom så langt fikk jeg et nytt problem.

 

Alle nålene i instrumentpanelet datt ned til null. Speedometer, turtall, bensinmåler og temp. De gikk rett i null. Dette fungerer i det jeg starter bilen, men når jeg begynner å kjøre detter de ned.

 

Hadde symptom på det i helga da jeg skulle starte varmetrådene så varfjæra i den ødelagt og man måtte trykke flere ganger før den kom på. Hvis man holdt den inne i det man prøvde å trykke hardt så datt alle nålene i instrumentpanelet ned, men kom opp i det man slapp.

 

Jeg har tatt ut bryteren for varmetrådene uten at dette hjelper.

Lyset i instrumentpanelet fungerer.

 

Er det noen som vet hva som er problemet her og hva som må gjøres?

Endret av bergh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samma problemet selv.. Slo på varmetrådene i bakruta en dag og så kom det et tydelig "klikk" og så døde turtallsnåla, bensinmåleren og temperaturmåleren..

Men har vanskelig for å tro at det skyldes dynamoen da jeg har en spenning på nesten 14 volt når bilen er i gang..

 

Noen som vet hva annet det kan være?

94 Corsa 1.6 16v WorldCup

88 Corsa 1.3 City

94 Vectra 2.0i - SOLGT

93 Vectra 2.0i - SPIKER

94 Corsa 1.6 16v - SPIKER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo reeler som styrer dette når man starter motoren.

 

Mål med ampermeter og se?:) uten lys og noe musikk på når motoren sviver så trekker motoren rundt 10-13a mener jeg å huske. skrur man på alle lysene og fjern da seff. så blir det jo selvfølgelig mere.

 

Feks måle hvor mye fjernlysene trekker: 2 stk pærer på 35watt. 70/12=5.8a

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår