Gå til innhold

petter solberg

Ranger emnet


gotthard

Anbefalte innlegg

jeg er lit lei av og høre på "proffene" som mener at petter er for dårlig.

Loeb sa for noen år siden at han var glad ikke petter kjørte en bedre bil, da ville han ha sliti med og holde han unna seg.

Petter puttra rundt i en mye tyngre, større og svakere bil i mange år, og når han klarte fullføre et løp uten bilproblemer eller andre ulykker så lå han blandt de beste.

synes og huske at Petter`s blå hadde mindre toppfart, dårligere akserlasjon og manglet ca 20hk i forhold til eks ford.

 

han fikk en avlegs Citroen, 2006 mod var det vel, og kjempa om pallplasering i så og si hvert løp, selv det er ikke nokk til og overbevise enkelte om at den gutten faktisk kan kjøre bil!

Og hvorfor trur du at Petter kjører ut, ryker motorer og tuller rundt? jeg trur faktisk det er fordi han i mange år nå har kjørt med klart dårligere biler så han måtte presse hardere over grensa enn de andre må.

 

jeg trur ikke Petter blir mester en gang til, menn jeg vet han vil hevde seg i toppen i flere år fremover....

 

for et parr år siden leste jeg et intervju med en av sjefene for ford, de sa at om alle skulle kjørt like biler ville enkelte, blandt annet Petter gjort det mye bedre enn han gjorde da, og at han har "det" enda ser du jo når ford faktisk tilbyr han ny kontrakt, de gjør ikke det til dårlige og avlegse førere.

 

kritiser gjerne engelsken til Petter, at han som alle andre finner noe(n) og legge skylla på og at han ikke skatter til Norge lengere, men og si at han ikke har peiling på og kjøre bil, det viser bare hvor lite du veit om hvor mange gode sjåfører det er i det sirkuset og at petter slår de fleste av de i langdt dårligere biler...

 

 

pål

 

(beklager mange skrivefeil)

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik det er å være kjendis. Alle prøver å finne noe galt med deg. At folk som overhodet ikke har peiling på sporten mener han er for dårlig blir like dumt som at jeg skal uttale meg om en fotballspiller. Jeg gir fullstendig f.. i fotball og da uttaler jeg meg heller ikke om det. Men alle er nok ikke slik.

 

Når det gjelder Subaruen så var nok motoreffekten vel så bra som de andre de siste årene, tyngden var på minimumsvekt for klassen, og akselreaksjonen var følgelig helt på høyden. Men det er ikke det viktigste på en rallybil. Så lenge bilen ikke kan hverken hoppe eller svinge så blir du etter. alle vet at Petter har klagd på dekkene. Når du så på hvordan både S12, S12b, og den siste S14 oppførte seg i svinger så skjønner man at det ikke var mange svinger før dekkene var overopphetet. Enkelt å se for de som fulgte med på splittider. Hang med bra i starten på etappene, for gradvis å bli dårligere utover. Bilen ble mer og mer understyrt etterhvert som dekkene ble varme.

 

Feilen lå i hvordan chassiet var bygget, bl.a feil vinkel på støtdempere bak.

 

Adapta/Mads Østberg er i de eneste som bruker S14 i WRC, og de har nå funnet ut at bilen har en konstruksjonsmessig feil som ikke kan justeres bort uansett. Dette dresulterer bl.a i at bilen er umulig å kjøre på glatt føre

 

Hvis Petter kommer inn i et fabrikksteam er han fortsatt kapabel til å ta tittelen, men å klare det som privatfører TROR jeg er håpløst. Skulle jeg ta feil, så er det bare bra.

 

Gutten kan kjøre bil, det er det ingen tvil om, men sålenge han ikke hadde noen bil å kjøre med så hjalp ikke det

 

Og vi skal fortsatt huske på at han ikke har helt det siste utviklingstrinnet på C4en han kjørte i Wales. Siste spec er nemlig, i følge (ma)FIA´s idiotiske regelverk forbeholdt fabrikksførere

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår