Gå til innhold

200 E , 1994 mod, nøkkel fjernkontroll ting...greie..


vinceneil666

Anbefalte innlegg

mårn!

 

Nøkkel fjernkontroll tingen min har sluttet å fungere. Jeg får ikke opp dørene med den lengre... Har byttet nøkkel..å satt i nye batteri. Men no go.

 

Noen som har noe tips om hvor jeg kan lese om dette ? Er vel noe elktronikk en plass som jeg kan mekke på ? .. Merk at ingen av ir mottakerne..altså hverken den på førersiden eller på bagasjelokket fungerer. (de to eneste plassene der er sånn ir mottaker).

 

Kan noen forresten også fortelle meg hva den knappen i midtkonsollet mitt gjør ? Jeg ser jo den låser opp og igjen dørene når jeg tryukker på den.. Men har den noe funksjon mot hvordan nøkkel fjernkontroll tingen funker ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Når du trykker "låseknappen" legges en blå ledning som går til vakumpumpa (under høyre baksete) til jord og vakumpumpa "suger vakum" i systemet og bilen låser seg.

 

Når du trykker "lås opp" legges det +12V til den samme blå ledningen som trigger pumpa til å "blåse" trykk som da låser opp bilen.

 

se forøvrig denne tråden her:

 

http://www.bilforumet.no/e-klassen/253145-ettermontering-tradlos-apner-sentrallasen.html

1991 MB 230 TE - I just love it!

1997 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta blir litt feil, sentrallåsen er helt forskjellig på `94 og `91(man fikk samme om man ville, men de fleste `94 har IR som her).

 

Det første du bør gjøre er å sjekke og bevege litt på sikringene, husker ikke hvilken min reagerte på, men da startet heller ikke bilen.

 

Hvis ikke så kan det hende styreenheten til sentrallåsen er defekt, den sitter rett bak pumpa.

Solgte en slik styreenhet for litt siden, den kom fra en `95 E300D, og passa rett inn i en `94 E220 C.

 

Men kodinga foregår mellom denne styreenheten og nøkkel.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår