Gå til innhold

Hvite flekker etter lakkering?

Ranger emnet


RX-7

Anbefalte innlegg

http://img.photobucket.com/albums/v649/janerik/DSC00424.jpg

 

Bilen min ble lakkert for noen år siden, og jeg har hatt disse flekkene her på den ene døra mi siden jeg kjøpte den. En jeg kjenner mente dette var en reaksjon pga silikon. Er det noen her som har sett dette før, og evt vet hva man kan gjøre med det?

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste som jeg ser som HVITT mener jeg er gjennspeiling av noe. hvis du fikk tatt et bedre bilde så det syntes skikelig kunne det vært lettere å se.

 

men jeg kan enda ikke se noen logisk grunn til at det skal kun komme når det regner! har du prøvdå rubbe og polere bilen?!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta et bedre bilde imorgen.

 

Det kommer ikke bare når det regner, det har jo vært der helt siden jeg kjøpte bilen :) Det har sannsynligvis vært der en god stund.. Men hvorfor, og hvordan få det vekk enklest mulig liksom... Har prøvd å rubbe og polere det bort, uten at det har endret seg noe.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du gjort det feil. om det er noe som er på lakken din UTVENDIG, skal du klare å rubbe dette vekk.

 

la oss si at du gnisser fangern din intil en annen bil og får fargen hans på din, så kan du rubbe det vekk om du ikke har skadet lakken din

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har samme greia på audien min. Virker som om klarlakken krakkelerer på en eller annen måte. Panseret og taket mitt har slike hvite flekker. Dette er ikke voks, men må være klarlakken evt basen som ikke har det helt godt. Lakken min er 15 år gammel, men det ser likt ut som det du har på bildene...

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er sikker på at det ikke er såprester hva sist du vaska?!?;==)

 

Meg?

 

Nope er ikke det. Har hatt bilen i et år nå og det har vært der hele tiden. Prøvd rubbing og polish men er der fortsatt. Kan ikke kjenne noen fordypning med neglen heller. Er noe som har skjedd med lakken. Min har orginallakk, men ser for meg at det enten er noe som har skjedd med klarlakken, basen eller basens kontakt med galvaniseringen.

 

Jeg driter i det pga at den kun er en billig bruksbil, men er nok mer kjedelig for trådstarter som har en bil som er lakkert for ikke så lenge siden.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å bruke en fin rubbing nå, og det gjorde at det ble mye mindre synlig i hvertfall. Men man ser at det har skjedd noe der...forhåpentligvis klarer rubbing å holde det lite synlig, isåfall er det null problem :)

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå vet ikke jeg hvor stor skade du hadde på bilen da den ble lakkert men ifølge bildet og det du sier her ser det ut som at lakkereren har slipt ned døra og flekket ut fargen før han la klarlakk på hele døra. Og at flekkene du ser er ett resultat av at han har slipt for mye og igjennom den gamle lakken og ikke flekka på med farge før klarlakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår