Gå til innhold

bilen DRIKKER kjølevæske!


honda1991

Anbefalte innlegg

HEI

 

Har en primera 2L D SLX, som jeg har byttet termostat og føler. Tømte radiatoren og slangane inn på motoren for kjølevæske. fylte på ny frostvæske. Tok meg en kjøre tur, etter 5-7min så gikk tempratur måleren på topp. Såg etter om det var nok frostvæske på radiatoren, fylte og fylte men det bubler opp luft når lokke er av og motoren på tomgang.

 

Trur jeg har fylt nærmere 5 L frostvæske.

 

Har peila olja og den er svart som kull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosen da, ryker den mye?

Lufta du den ikke skikkelig før turen, 5 liter kjølevæske er ikke mye, normale er vel fra 6 liter til 12 liter på personbiler generelt

 

Ingen synlige lekkasjer?

 

nja.. på en sr20 skal det ikke mere til en ca 8l fra det er helt tomt i blokka tenker jeg. du må lufte systemet ja ellers blir det luft bobler inni der som gjør at du vil få varm motor og kjølevæska blir for lite av

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er omtrent det samme på CD20-motoren, 5 liter er iallefall i minste laget, og kan jo ha gjort at du har tatt en topppakning, det er en vrangforestilling mange har at det automatisk blir vann i olja ved defekt topppakning.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller opp, lar det side ned, stå gjerne i oppoverhelling, fyll på mer ettersosm det synker, når det har stagnert start motor, varmeapparat på full varme, etterfyll ettersom den går seg varm, kjør litt, sjekk og evt etterfyll.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og såg på bilen i dag, fant ut at radiatoren lekker. :(

 

Hvor får eg tak i ny radiator?

 

Hvor lekker den?

Kan jo kikke på høggern, men disse radiatorene er gjerne tomme for innmat etter mange år, så sjekk pris hos noen som driver med radiatorer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår