Gå til innhold

Problemer med vinterbilen =S

Ranger emnet


Dante

Anbefalte innlegg

hei.

fant ut at jeg skulle hive scorpioen jeg arvet på veien nå i vinter. funket over alle foventninger.

men etter noen skarve hundre km, så har den begynt å fuske litt.

og har bare blitt verre og verre.

 

den har veldig lett for å "flood'e" forgasseren hvis jeg ikke er forsiktig, så den stopper ved de minst praktiske anledninger, sånn som f.eks midt i rushtrafikken i lav fart. og da står jeg der som en idiot og sperrer trafikken, mens jeg venter på at det skal "renne gjennom" sånn at jeg kan få start igjen....noe som av og til kan ta 10-15 minutter!

 

når jeg selv under normal fart gir over halv gass, så begynner den å nøkke og miste turtall, og av og til stoppe helt.

har også veldig lett for å "tulle" når jeg har mye passasjerer på, eller tung last på henger.

 

dette er første forgasserbilen jeg noen gang har brukt daglig, og er ikke særlig vant til den slags...men prøvde å åpne luftfilterboksen og myse nedi forgasseren for å se om jeg kunne se noe, men der så det både rent og pent ut etter hva jeg kunne se.

 

er det noen som har peiling på hva det er som er galt?

er litt småflaut å få stopp hver gang noen skal sitte på :p

 

kjører jeg på feil bensin kanskje?

har kjørt den 600 km på 95 med blytilsetning (jeg fant en flaske blytilsetning i bagasjerommet, så gikk ut ifra at den spiste bly :p )

 

det skal også nevnes at jeg fylte en flaske "injector cleaner" på tanken første gang jeg tanket, da bilen har vært gubbekjørt i 50 i alle år.

 

bilen er forresten en 88-mod scorpio 2.0 cl

har gått 253 000 km

 

ps. er det noen som vet hvor mye hester det er i en slik en forresten?

fikk ikke noe som helst info om bilen, siden arvet bilen pga dødsfall, og det står ingenting i vognkort..

-91 BMW 320i

-80 Opel manta b 2.0

-93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!)

-98 Honda Snykleppar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell...det er jo en gammel gammel forgasser-sak med 90-noe hester som står i den....og etter hva jeg har klart å lese meg fram til, så hadde ford brukt disse motorene siden 70-tallet en gang...så tror den bruker bly...lå iallefall ei halv flaske i bagasjerommet =p

men om den bruker 95 eller 98 klarer jeg ikke å finne fram til =/

 

og hva i svarte som er gæernt med forgassern/tenninga/ellernoesånt må gudene vite!

hadde håpet noen her hadde peiling på gamle vrak =p

-91 BMW 320i

-80 Opel manta b 2.0

-93 Citroën ZX 1.4i Reflex (ikkje mobb!)

-98 Honda Snykleppar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår