Gå til innhold

Vippelykt-tråden!

Ranger emnet


KristianG

Anbefalte innlegg

En annen herlig sær vippelyktløsning fantes på Bertones konseptbil Alfa Romeo Navajo (1976). Dessverre har jeg ikke funnet et bildet av lykta i uteposisjon, men de kom ut av karossererisidene foran forhjulene. Sideveis altså. Den forreste luka på bildet vippet inn og den bakerste vippet ut. Og foran på denne bakerste luka satt lykta. Særlig særere enn dette har knapt noen laget vippelykter noensinne.

gw88navajoflank.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippelykter er et herk å kjøre med jfr det norske regelverket. Dessuten er det vanskelig nå til dags å fikse dersom det skulle bli ødelagt (min ene ble ødelagt da en kompis av meg kjørte bilen ut i grøfta). Ellers er det ikke stygt som folk skal ha det til, og på en tidsriktig bil ser det jo ikke så aller verst ut. :D

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippelykter er et herk å kjøre med jfr det norske regelverket. Dessuten er det vanskelig nå til dags å fikse dersom det skulle bli ødelagt (min ene ble ødelagt da en kompis av meg kjørte bilen ut i grøfta). Ellers er det ikke stygt som folk skal ha det til, og på en tidsriktig bil ser det jo ikke så aller verst ut. :D

 

At det er vanskelig å fikse på kommer vel helt an på bilen. Kan aldri tenke meg at det er noe problem å få tak i deler til vippelyktene på MX-5 NA.

 

Edit:

@SeaLion: Alfa Romeo Navajo hadde fantastisk artig løsning ja. Hadde vært moro å se den med utfelte lykter.

Endret av KristianG

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår