Gå til innhold

Skifte toppakning på dohc motor. Trenger gode råd


Domin00

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte jeg skulle prøve å bytte toppakning på en sierra med dohc motor. Har skrudd en del på litt av vært men aldri bytta toppakning på bil. Er min første bil.

Så hvis noen kunne forklart meg steg for steg åssen jeg skal gå fram hadde jeg blitt glad.

Å få av toppen å sette på ny pakning skal jeg nok klare, men å sette det her sammen igjen uten å gjøre feil kan være et problem:P

 

Noe jeg burte sjekke når jeg først har tatt av toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hei! Tenkte jeg skulle prøve å bytte toppakning på en sierra med dohc motor. Har skrudd en del på litt av vært men aldri bytta toppakning på bil. Er min første bil.

Så hvis noen kunne forklart meg steg for steg åssen jeg skal gå fram hadde jeg blitt glad.

Å få av toppen å sette på ny pakning skal jeg nok klare, men å sette det her sammen igjen uten å gjøre feil kan være et problem:P

 

Noe jeg burte sjekke når jeg først har tatt av toppen?

 

Hei:) jeg har samme problem! har en ødelagt doch i min sierra! en del kompiser som har hatt og har sierra sier det er lettere å bytte hele motoren i stedet for toppakningen!!? aner ikke om det stemmer, men det er jo reg kjede på den, så litt klønete er det jo!

 

har skrudd litt på min første bil selv ( Sierran er vinterbil) men har lite peil på Doch'n og kompisa mine tør ikke begyne å skru på Motoren min :P

 

leter etter ny motor i stedet tror jeg!:thumb

Ford Sierra 2.0 OHC 87 CL Sedan (Nye strøkne bruksbilen)

Mazda 929 86 2.0 (Bruksbil, solgt)

Mazda 929 87 2.2 (Delebil, spiker)

Nissan Primera P10 94 1.6 LX (Solgt) Nissan Primera P10 93 2.0 SLX (Spiker)

Ford Sierra 91 2.0 Doch CLX (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hei:) jeg har samme problem! har en ødelagt doch i min sierra! en del kompiser som har hatt og har sierra sier det er lettere å bytte hele motoren i stedet for toppakningen!!? aner ikke om det stemmer, men det er jo reg kjede på den, så litt klønete er det jo!

 

har skrudd litt på min første bil selv ( Sierran er vinterbil) men har lite peil på Doch'n og kompisa mine tør ikke begyne å skru på Motoren min :P

 

leter etter ny motor i stedet tror jeg!:thumb

 

 

de kompisene dine kan ikke ha mye peiling vist de mener at det er lettere å bytte motor enn toppakningen :race:scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 11 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår