Gå til innhold

Litt fiksing på min astra H gtc

Ranger emnet


Egil123

Anbefalte innlegg

heisann lurer litt på deres synspunkter angående hva jeg har tenkt til å gjøre med bilen min.

 

det jeg skal frem til her er preformance messig og ikke noe spessielt styling.

 

jeg har en astra gtc 2008 verson 1.9 cdti motoren, jeg synes karroseriet i denne er alt for mykt, og lurer derfor på hvor mye jeg vil merke om jeg senker denne bilen 4cm og slenger på en stabstag?

 

noe jeg også har gjort med denne er å ha den profesjonelt tunet til 200hk og 420nm, noe jeg ikke har byttet er luft filteret og lurer også på om jeg skal gjøre det til et av K&N sine sportsfilter, hva tror dere jeg kan vente meg av dette? hk/lyd messig?

 

takk på forhånd for svar.

 

mvh

Egil

- 1998 Mazda MX-5 1.6

- 2008 Opel Astra GTC 1.9(Solgt)

- 1999 Opel Vectra 1.8 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for innsats! Mindre lyd men mer effekt. Har du åpent kan du risikere å miste effekt, ettersom den vil mest sannsynlig suge varmluft.

 

Men hvis du bygger deg et godt åpent system, så har det stort sett mulighet for "mer" effekt.

 

Husk er at all effekt er marginal. Antakelig ikke noe du vil merke... KN har vel lagt ut noen grafer på litt forskjellige biler.. sjekk sidene dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser greit ut det. Om du ordner et system slik at frisk, kald luft blåser rett inn til filteret så slipper du effekttap. Varmeskjold og en slange fra grillen,fangeren eller innerskjermen sørger nok for det:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemt deg med tanke på salg? ;)

 

Har K&N selv, med rør opp for å presse kaldluft til filteret. Neppe mer hester men over 5000 o/min blir lyden sinnsyk! Uansett koster det ikke stort og ser jo kult ut når du åpner panseret så hvorfor ikke?

 

Stabstag/senk vil nok hjelpe godt på ja, men du ofrer jo komfort i hverdagen.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemt deg med tanke på salg? ;)

 

Har K&N selv, med rør opp for å presse kaldluft til filteret. Neppe mer hester men over 5000 o/min blir lyden sinnsyk! Uansett koster det ikke stort og ser jo kult ut når du åpner panseret så hvorfor ikke?

 

Stabstag/senk vil nok hjelpe godt på ja, men du ofrer jo komfort i hverdagen.

 

Heisann! thklinge venter egentlig på at du skulle legge inn et lite svar, jeg er glad i astra'en men har vært litt små missfornøyd pga at bilen ikke har vært stiv nok, som var grunnen til at jeg ville selge den. men når jeg regnett litt på det så fant jeg ut at det var bedre å ordne på bilen jeg alerede var glad i enn å gjøre meg en ny.

 

bilen min har turtall sperre(hadde, mappet bort) på 5000 og det er der rødlinje står.. så blir nok ikke over det gitt :P har diesel vettu, men håper på noe av den samme lyden som du nevner på noe lavere turtall for meg :)

 

jeg kan også godt minske kjøre komforen litt, er litt mer avhengig av det morsomme i en bil enn det praktiske, selv om jeg MÅ ha en 5 seter :P

pga kone og hund.. :P

 

har noen flere forslag til hva slags "rør" jeg skal bruke og eventuelt noe annet som kan øke effekten eller stivheten enda mer?

 

på forhånd takk :)

 

mvh

Egil

- 1998 Mazda MX-5 1.6

- 2008 Opel Astra GTC 1.9(Solgt)

- 1999 Opel Vectra 1.8 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår