Gå til innhold

Varmeapparat blåser dårlig

Ranger emnet


larses90

Anbefalte innlegg

Nå som vinteren har kommet har jeg merked at varmeapparatet i min S6 95 mod blåser veldig dårlig, og det er litt irriterende med tanke på dugg.

leste ut feilkoder via klimaanlegget og fant feilkode 15.7 "Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad."

Vil det si at det er treghet i "klaffen" som åpner for å sende inn lufta? hva kan jeg gjøre med det?

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på min '92 mod 80. Det har bestandig vært dårlig, så jeg har trodd at det bare er sånn. Skal det blåse skikkelig altså?

 

Ettersom jeg har feilkode på det så regner jeg med at det skal blåse bedre, men er ikke sikker, har hatt bilen bare en mnd

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vinteren har kommet har jeg merked at varmeapparatet i min S6 95 mod blåser veldig dårlig, og det er litt irriterende med tanke på dugg.

leste ut feilkoder via klimaanlegget og fant feilkode 15.7 "Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad."

Vil det si at det er treghet i "klaffen" som åpner for å sende inn lufta? hva kan jeg gjøre med det?

 

Hei. Hvordan leser man av feilkoder via klimaanlegget? Regner med at displayet der viser kodene? Et kjekt triks jeg gjerne vil lære:) Og hvor finner man ut hva feilkodene betyr?

 

Er ny på disse bilene, så har ikke klart å finne ut dette enda.hehe.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvordan leser man av feilkoder via klimaanlegget? Regner med at displayet der viser kodene? Et kjekt triks jeg gjerne vil lære:) Og hvor finner man ut hva feilkodene betyr?

 

Er ny på disse bilene, så har ikke klart å finne ut dette enda.hehe.

 

http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1306/a1306.php&var=

 

på denne linken kan du se hvordan du går frem;) står på svensk da, men du skjønner det vel sikkert. Er bare feilkoder som har med klimaanlegg/ac å gjøre du får til å lese ut der

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta av dekkselet i motorommet så du ser der som vifta ligger. Slå et par ganger på vifta med hånda mens mens bilen går og vifta er på fult. OM den begynner å blåse bedre da, kan du fort finne ut om der er¨foringene i vifta. Slik gjorde jeg med min når den ikke ville blåse. Men jeg hadde ingen feilkoder registrert.

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår