knixen 10 Report post Posted October 7, 2009 Kjærringa har en 95 passat med 1,9 tdi motor som nøkker ved hard belastning. Ca hvert 5 sekund. Kun ved full gasspådrag og mest i oppoverbakker. Som om motoren tar en bitteliten pause, og går fra 100 hk til 50 hk i ca 1 sekund. Vet ikke hvorfor... Og skjønner ikke hva jeg skal bytte neste gang... Har byttet; luftmengdemåler dieselfilter luftfilter Det er blitt bedre, men ikke bra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knixen 10 Report post Posted October 7, 2009 http://www.bilforumet.no/passat/195168-fusking-rykking-passat-1-9-tdi-98mod.html kan være det samme som dette... Quote Share this post Link to post Share on other sites
coworth-racing 10 Report post Posted October 8, 2009 høres ut som du har samme symtomene som jeg har med min Audi 2,3E... har holdt på og feilsøke på den en stund...gikk bedre etter jeg skifta bensin-pumpa, men varte ikke lenge... nå er den faktisk så dårlig at den stopper totalt ved full gass eller ved kjøring i oppoverbakke... Quote Share this post Link to post Share on other sites
knixen 10 Report post Posted November 15, 2009 det var magnetventilen som forårsaket dette. byttet og alt ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Roy001 10 Report post Posted November 15, 2009 Hvilken av dem? Har selv en -96 Golf variant med samme motor, og mine symptomer er de samme. Akkurat som Wastegaten går og åpner når det begynner å bli morro... Kjørte fra Mjøndalen til Kristiansand i ettermiddag... ÆRRRGHHH!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites