Gå til innhold

Delvis defekt vifteanlegg i 3 år gammel Peugeot 307

Ranger emnet


Tarant|no

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kjøpt meg en nesten ny Peugeot 307. Har nå funnet en liten feil med bilen min. Når jeg skrur på viften kommer det ingenting på 1, 2 og 3, men på 4 kjører den som den skal, på fullt.

 

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva feilen kan være? Kan det være en kontakt som er dårlig, kan det være en sikring som har gått? Hvordan åpner jeg slik at jeg kommer inn på baksiden slik at jeg evt. kan fikse dette enkelt selv?

Endret av Tarant|no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativ enkel fiks om du e litt handy. Har ikke prøvd på andre biler en suzuki og porsche, men du må først finne ut fargekodene på ledningen også begynner du å søke feil fra sikringsboks, rele, bryter, vifte og motstander til viften. Eller du kan demontere så du kommer til viften med engang og måle motstanden på alle pungtene.

 

Når det e bare nr 4 som virker ville eg sjekket motstanderne og bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok trolig en defekt formotstand,trinn 1-2-3 går gjennom denne,mens trinn 4 går utenom motstanden.

 

Denne sitter normalt i nærheten av viftemotoren på varmeapparathuset under dashbordet på h.side,ev bak hanskerommet.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok trolig en defekt formotstand,trinn 1-2-3 går gjennom denne,mens trinn 4 går utenom motstanden.

 

Denne sitter normalt i nærheten av viftemotoren på varmeapparathuset under dashbordet på h.side,ev bak hanskerommet.

 

Har du noe idé om hva noe slikt vil koste å få fikset OM jeg velger å gjøre det på et verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk eksempel på gåen viftemotstand, skift denne, sitter sannsynligvis skrudd inni v. app bak handskerom.

Har du nettop kjøpt bilen hos en forhandler ville jeg forhørt meg om de kunne fikset dette.

elelrs så ville jeg reist til merkeforhandleren fått sjekka pris på delen oiev7hvordan denn siter og sannsynligvis kjøpe den der, den koster neppe stort mer enn noen hundrelapper, og ryker den etter 3 år er det sannsynligvis en svakhet og bare dumt å hente brukt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår