Gå til innhold

1995 Legacy 2.2 GX - bør jeg kjøpe denne?

Ranger emnet


MarcusN

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er for tiden i Tyskland, og har nettopp prøvekjørt en Subaru Legacy 2.2 GX med km-stand på 117.000. Alt det visuelle virket ok. Det er imidlertid første gang jeg kjører Legacy, så jeg er derfor ute etter noen innspill på hva man kan forvente seg. Motoren var sterk uten å være særlig omdreiningsvillig. Jeg syntes det manuelle girskiftet virket "slaskete", noe som muligens er vanlig på disse bilene. Det som skuffet meg mest var en temmelig stiv clutchpedal med lang vandring, som ga fra seg en lyd under clutching. Bilen ristet litt under kjøring i høy hastighet, dog uten at det vibrerte i rattet, så det kan skyldes feil avbalansering av bakhjulene.

 

Bør noen av disse tingene få noen alarmbjeller til å ringe, eller er det rett og slett et spørsmål om tilvenning?

 

For øyeblikket er jeg litt skeptisk til å kjøpe akkurat denne bilen, men jeg tar imot alle innspill med takk.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en km på 117k så bør den ikke føles sliten, girskiftet skal være bestemt, med litt rom rundt, de skal være veldig fine å gire med, passeliog med rom rundt men fremdeles kjappgiret om du skjønner. subaru er kjent for en velbalansert girspak.

 

Subaru pleier også å ha en clutsh med lang vandring, altså en lettbrukt clutch, som og skal være relativt lett å bruke med tanke på hardhet.

Knirking i pedal forekommer, men ikke så tidlig meg bekjent.

 

For meg høres det ut som en hardt og/eller langkjørt bil.

Slaskete i gira skal de absolutt ikke være.

De pleier også å være noget turtallsvillig, emn de ble litt mindre hissige på turtall etter ca `94

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det skal sies at jeg ikke hadde noen problemer med å finne riktig gir, men jeg synes girskiftene gikk litt tregt. Jeg er vant med Ford Fiesta (ett år nyere), hvor girkassa er en del smidigere.

 

Etter å ha sett serviceheftet tviler jeg ikke på den oppgitte km-standen, men som du sier kan det hende bilen er kjørt hardt. Får vel sove litt på det før jeg tar noen avgjørelse.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår