Gå til innhold

Durbie's BMW 518i e34 trenger svar på noen spørsmål:)

Ranger emnet


Durbie99

Anbefalte innlegg

Hei, har tidligere laget en tråd om et lite prosjekt på en 92 honda accord 2.2i her... Har nå istede byttet den bort mot en bmw 518 e34 og er ganske fornøyd må jeg si. er bare 4 månder til lappen nå så denne har jeg tenkt å beholde en liten stund til. Tenkte på motorbytte snart også, er bare en 1.8 i den, når jeg lukket opp panseret for å sjekke motoromet ble jeg nesten litt flau. Kunne jo dansa nedi der med den lille motoren hehe.

 

Men uansett, så har den gått 330.000 og da blir det ny motor snart. Ikke noe særlig med rust heller. Noe i dørkanten helt nederst på alle dører og på jekkefestet under bilen. Ganske fin og hel inni. Skal få slengt ut noen bilder senere.

 

Noen forslag på hva som er kult å gjøre med bmw? Har ikke tenkt til å ta helt av med styling og slikt men noe har jeg lyst på :)

 

Den er hvit, og trenger litt polering så ser den mye bedre ut også:)

Bare å komme med forslag. Også vil jeg gjerne vite om ossen motor jeg burde putte i den :)

 

Her er noen bilder :)

 

100_0054.jpg

100_0055.jpg

100_0056.jpg

100_0057.jpg

100_0058.jpg

100_0059.jpg

100_0060.jpg

 

Det regner ute så blir flere bilder når det blir opphold :)

 

:worshipbm:

Endret av Durbie99

1994 Nissan 200sx s13 Stage 3

1964 Buick Skylark 430 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slitte fjærer bak sannsynligvis. Disse bilene har delt bakaksel, så man får litt camber når bilen blir lavere, enten ved senking eller bare ved slitte fjærer i ditt tilfelle.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder av fjærene bak:

 

100_0101.jpg

100_0105.jpg

100_0112.jpg

100_0102.jpg

100_0114.jpg

 

Noen som kan dømme de for meg? :D

 

Og et bilde av min nok så lille motor:

100_0100.jpg

 

Skal sote rutene i morgen, vurdere å ta ut ruta for å få best mulig resultat. Mye jobb å ta ut og inn ruta?

 

Takker for svar!:D

1994 Nissan 200sx s13 Stage 3

1964 Buick Skylark 430 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt pen bil, få tak i sort interiør til bilen, motorbytte tror jeg blir vanskelig med tanke på den norske stat og akselvekter (shoot me if im wrong)

så overhal den motoren du har nå å tyn ut mer hester med pustehjelp i form av kompressor eller turbo, tror det er lettere å få godkjent da du ikke forandrer akselvekt vesentlig (again, shoot me if im wrong)

 

kjøp senkesett med dempere, lowtec 60/30-40 er bra og billig og koster rundt 6000,- hos schmiedmann

andre felger i 17/18"

mørke lykter og blinkers rundt om samt shadowline lister

få fram og bakfanger i samme farge som resten av bilen

 

etter min mening da er du på god vei til å få en strøken bil

MB 200TE 90'

x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah takker:) Ja driver å skikker litt rundt nå etter styling osv... Vil ikke overdrive med det akkurat. Men det blir senking, nye lykter osv. Nye felger blir snart kjøpt og.

Har skikka nærmere på bilen nå, er et par småe bukler og rust på og litt rundt jekkefestene. Også tror jeg at jeg skal spandere på ny lakk på bilen. Ser man nærmere på bilen så ser man at det ikke er gjort skikkelig...

 

Lurer også på andre sider hvor en for tak i tuning/styling deler til bmw bortsett fra gs/bsbildeler...

1994 Nissan 200sx s13 Stage 3

1964 Buick Skylark 430 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å tar en skikkelig titt igjennom hva bs har å tilby av styling. Så fant jeg detta som jeg syns var driit rått

 

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=66.BM5KIT001&vg=671&vgpath=Varekategorier/499/938/9153/671

 

Sendte han mail, i og med at noen ganger så følger enten front/side eller front/bak med.. Skulle gjerne hatt alle 3 sidene. Men prisen var jo litt dyr. Men mopeden blir snart setti til salgs, bare noe slitedeler som skal byttes. Så regner med å få nok penger.

 

Syns det stylingkitet hadde blitt rått bare jeg får senkesett og felger og nye lykter. Det er min mening da:P

 

Hva syns dere?

1994 Nissan 200sx s13 Stage 3

1964 Buick Skylark 430 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på toll.no for avgifter ved endring av effekt osv. Når bilen når en viss alder koster det ikke rare greiene å øke effekt, motorvolum osv. Selv med en sekser vil du ha godt med plass i motorrommet på disse bilene så det er absolutt noe du bør vurdere. Lyden av en sekser stiller også i en helt annnen klasse en 1.8-liter'n.

 

Personlig synes jeg hvit er en av de peneste fargene på E34, så behold fargen! :) Også kan du prøve å få tak i brede nyrer og panser som er på M5'n. Det gir den et kjempeløft, uten å koste skjorta.

Endret av bjornhal

2001 BMW 320i

1996 BMW 523i

[x] 1998 Opel Astra 1.6 Sport STV

[x] 2000 Opel Vectra 1.8 STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det siste kittet var litt tøft, men personlig hadde jeg gått for dette:

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=PS992003&vg=671&vgpath=Varekategorier/499/938/9153/671

 

men så tilbake til reality, en E34 kler ikke plastikk, den blir seende ut som en dårlig lagd lekebil, gå heller for Bredfront eller V8 front som noen kaller den og M- optik ellers rundt på bilen, bilen blir penere å du får mer for bilen når du selger den igjen, men det er min mening da

MB 200TE 90'

x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på toll.no for avgifter ved endring av effekt osv. Når bilen når en viss alder koster det ikke rare greiene å øke effekt, motorvolum osv. Selv med en sekser vil du ha godt med plass i motorrommet på disse bilene så det er absolutt noe du bør vurdere. Lyden av en sekser stiller også i en helt annnen klasse en 1.8-liter'n.

 

Personlig synes jeg hvit er en av de peneste fargene på E34, så behold fargen! :) Også kan du prøve å få tak i brede nyrer og panser som er på M5'n. Det gir den et kjempeløft, uten å koste skjorta.

 

Okey skal få sjekket ut det da:) Skal beholde hvitfargen. Men må lakeres på nytt, så når jeg får stylingkitet og alt jeg skal ha/gjøre på utsiden så blir det å påkoste ny lakk :)

 

det siste kittet var litt tøft, men personlig hadde jeg gått for dette:

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=PS992003&vg=671&vgpath=Varekategorier/499/938/9153/671

 

men så tilbake til reality, en E34 kler ikke plastikk, den blir seende ut som en dårlig lagd lekebil, gå heller for Bredfront eller V8 front som noen kaller den og M- optik ellers rundt på bilen, bilen blir penere å du får mer for bilen når du selger den igjen, men det er min mening da

 

Hehe, det bodykitet du linka koster jo skjorta da :P

Tja, har skikka litt på det og. Har jo ikke helt bestemt meg ennå. Det siste jeg linka til er det jo tilbud på nå som varer til 1.november. Alle kit for 5990,-

1994 Nissan 200sx s13 Stage 3

1964 Buick Skylark 430 ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil :) Clean, akkurat sånn vi liker det! Legg heller penger i å shine den opp, både visuellt og teknisk, enn i plastikk. Støtter det som blir sagt om e34 og plastikk her i tråden.. det tar seg ikke så veldig bra ut på en bil med et slikt klassisk utseende. Keep it clean, keep it real. Mitt tips! Og litt mer motor er heller ikke å forakte, sekserlyd er det herlig å fylle ørene med når du måker pedalen i kjøreposisjon(helt ned altså).

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår