Gå til innhold

ETTERLYSNING! Hvit 1997 Fiat Brava DH97440

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

Da viser det seg at jeg har lagt egget og solgt bilen til en som skulle levere inn vognkort del 2 "siden han jobbet rett ved biltilsynet", og nå er det gått 2 mnd og jeg vet at bilen er solgt videre uten at noen vognkort er levert inn.. Får ikke tak i han jeg solgte til heller, han bare legger på og ignorerer meldinger. Så hvis noen ser en stygg mellomstor Fiat med registreringsnummer DH97440 så gi gjerne beskjed her eller på PM! Den ble solgt i Bergen men jeg vet ikke hvor den er nå.

 

Sånn ser den sannsynligvis ut

5453_217574605343_775535343_7754379.jpg

 

Kommer til å ringe Vegvesenet igjen i morgen og evt politiet, samt de som drifter autopassanleggene og se om den er i drift noe sted..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo melde bilen stjelt, da får de problemer ihvertfall :)

Men det mest fornuftige er kanskje å melde del 2 tapt, da får du ny tilsendt tror jeg, og kan ihvertfall avregistrere bilen...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å få årsavgiften for neste år og jeg kommer nok til å få autopassregninger hvis noen bruker bilen. Skal høre med biltilsynet om jeg kan avregistrere den uten å ha skiltene i hånden.. Jeg er uansett ikke interessert i å ha den på meg, det blir det bare problemer av

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt om du fikk det med deg!.... men har du kontrakt på den?!... om ja! er ikke dette ditt problem lenger! du kan ringe BT og si at bilen er solgt. og at han nye ikke har overlevert vognkortet!

 

og eventuelt anmelde til politiet.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det akkurat, og jeg har ikke kontrakt på den.. Var en bil til 9 lapper liksom, trodde ingenting kunne gå galt..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det akkurat, og jeg har ikke kontrakt på den.. Var en bil til 9 lapper liksom, trodde ingenting kunne gå galt..

 

Da gjør du det jævlig enkelt! Ring politiet og forklar problemet! og be dem skrive deg en rapport på dette slik at du kan kontakte BT. i tilfelle du mottar regninger på ting og tang!

 

så lenge du har fått penga dine kan du i grunn kose deg med resten av saken;):polish:

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser jeg på at ting lar seg ordne som du sier, pengene har jeg fått og brukt for lenge siden så den delen av saken er hvertfall grei :)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er i Fredrikstad, noen som befinner seg der? Har fått et navn men får ikke tak i fyren.. Ringer polisen etterpå

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan melde den stjelt og få den tilbake. Tjent 9 lapper for at bilen din har vært borte i 2 mnd. Bilen står jo fortsatt i ditt navn.

Han tullingen som ignorerer deg og ikke har meldt ifra om salget får jo bare svi. Lærer han og noe kanskje ^^

 

Ikke nødvendigvis lureste ideen alltid, men han får sikkert omregistrert bilen fort som faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins jo en overføring i nettbanken fra hans til min konto, ellers hadde jo det vært en brukbar idé (men da måtte jeg slettet tråden og for å fjerne bevis :P )

 

Uansett så var biltilsynet mye mer behjelpelig da jeg stilte opp hos de i stedet for å ringe, så nå er omregistrering uten alle opplysningene om ny eier levert, sammen med tapsmelding på vognkortdelene. Og da skal bilen bli registrert på han fra den dagen jeg solgte den, så får han heller slite med at han skal prøve å være luring på min bekostning :)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne det:

 

Jeg kjøpte nettopp bil av en kamerat av en arbeidskollega, bare snakk om 10k men uansett skrev vi naf kontrakt til begge. Sannsynligheten for problemer var minimal, men syns det er greit å gjøre det uansett. Skader ikke :)

 

Og det er nok moralen her. ALLTID skriv kontrakt! Om så bilen koster 1500, kan ny eier likevel kjøre uhemmet gjennom bomringer, stikke av fra bensinregning osv... ikke at det hjelper trådstarter selvfølgelig, men nå ser det ut som det ordner seg uansett :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår