Gå til innhold

frihjul på dynamoen

Ranger emnet


sravna

Anbefalte innlegg

Frihjul på dynamo er for å hindre unødvendig slitasje i form av rykk osv ved oppstart, da dette sliter på reimhjul, kiler mm, spesielt på dieselmotor er dette et problem.

 

Du kan sjekke status på frihjulet ved å snurre på reimhjulet for å så holde igjen reimhjulet, nå skal selve dynamoen fortsette å snurre..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 years later...
På 9/27/2009 den 7:18 PM, B.T.i skrev:

Frihjul på dynamo er for å hindre unødvendig slitasje i form av rykk osv ved oppstart, da dette sliter på reimhjul, kiler mm, spesielt på dieselmotor er dette et problem.

 

Du kan sjekke status på frihjulet ved å snurre på reimhjulet for å så holde igjen reimhjulet, nå skal selve dynamoen fortsette å snurre..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår