Gå til innhold

Noen som har oversikt over pærene innvendig?

Ranger emnet


Margido

Anbefalte innlegg

Hællais.

 

Skal skifte ut hele instrumentbelysninga (taket, speedometer, midtkonsoll, dører og luftedysene) og lurer på om det er noen som har oversikt hvor mange pærer jeg trenger? Tenkte jeg skulle slippe å demontere hele greia bare for å finne ut hvor mange jeg trenger siden jeg ikke får gjort det før mandag, og trenger bilen til da :p Det er vel 3 eller 5w?

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på ossen pærer det er i kjørekomp og de små pærene i analog varmeapparatbelysningen. ser ut som mini versjon av park lys..(tenker da på sokkeltype)

Passer disse vectra bryterene på omega?

Endret av Teigland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Lurer på ossen pærer det er i kjørekomp og de små pærene i analog varmeapparatbelysningen. ser ut som mini versjon av park lys..(tenker da på sokkeltype)

Passer disse vectra bryterene på omega?

 

Dette ville jeg likt og vist også :happyhappy:

Siden de fleste av lysene krever en smekk eller 2 før de funker :P

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

------------------------------

Opel Omega B 2.0 16V 95"

------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Omega B1)

 

Kjørekomputer er parklyspære hvis jeg ikke husker feil. Bare en mindre watt's en da, er vel 1.2-1.3 watts ? Mener det var 2 stk av disse vertfall.

parklys-bulb.jpg

Samme på speedo og slikt, 3 stykk til og lyse opp turtall, fart og slikt. Så har du mange sånne små som dette instrumentperer-logo.jpg bare disse på bildet er dioder... Husker ikke antall men tipper det var rundt 9-10 ?

Har du digialt midtkonsoll og tenker på knappene så må du enten kjøpe nye knapper eller fram med loddebolt, disse er nemlig loddet. men er 2 pærer i hver knapp. (tenkte og skifte disse jeg også, prøvde på en som var gåen først men plastikken som holdt stålplata til pærene smelta og jeg føkka det opp. Vil isåfall anbefale og heller bore ut beina på pæra bakfra og lodde i nye)

Digialt til varme på AC og slikt har jeg ikke peiling på, har ikke gidda og tatt disse ut enda siden jeg ikke fikk til knappene hehe. (Men i det kitet jeg kjøpte fikk jeg 3 dioder på parklys størrelse som skulle gå til AC styringa, men følte ikke så mye av det kitet stemte så skal ikke love noe)

Analog har jeg aldri hatt ute eller skifta på så der kan jeg ikke si noe.

 

I taket har du 2 stykk parklyspære (1 i hver spot) og 1 banan pære av den lengre typen, og 1 av samme type over hver bakdør (altså 2)

121.09638554217.jpg

 

I selve dørene har du tilsammen 4 (neders i venstre hjørne) og disse er også bananpærer men av den normal lengde typen.

 

Alle pærer i instrument er lav watt's pærer. Men går greit med litt høyere også, det vil bare gi sterkere lys. Noen kjører også 3 watts parkpærer her. Har vært borti 5watts også, men disse har nok blitt bytta før og da har det bare blitt satt i det første som slo dem. "ah samme pære som i parklys".

 

Hvis dere ikke har hastverk så har jeg tenkt og ta ut instrumentet på min igjen iløpet av helgen (trolig imorgen), og da kan jeg få telt over nøyaktig hvor mange det er av de små pærene. Skal også sjekke om det var den typen som du kan skifte bare pæra på, eller om det er dem hvor du skifter pæreholder m/pære.

 

Og mens vi snakker om lyspærer, noen som vet om Omega B har lys der med beina ? Ser at når jeg spiller musikk litt høyt så lyser det opp av og til under der. Har ikke gidda og lagt meg på alle 4 for å lyse opp under der for og sjekke. Men noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega B skal ikke ha lys oppunder beina.. er det begge sidene dette skjer på?

I kjørekomp og varselslampene på instrument er det med faste pæreholdere. som må byttes. men hva F***** heter disse?

er ikke parklyspærer i GL computeren min eller CD kompen jeg har liggende.

Det er heller ikke alle omega B som har det lyset nede i døra. min har ikke de eller lister ved armlenene.(sistnevnte er jeg glad for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår