Gå til innhold

Kjøp av Passat 99 mod. sedan (Link)

Ranger emnet


omicron

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg vurderer og kjøpe denne bilen.

 

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=982556;Modified=1253524259

 

Skal i vei å se på den nå på lørdag, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål.

 

Er det noen av dere som har noen invendinger til hvorfor jeg ikke bør kjøpe den ut i fra annonsen?

 

Virker bilen som et bra kjøp?

 

Er det noen feil/svakheter jeg bør se etter?

 

Er det mulig å få prutet noe på bila, å isåfall på hvilket grunnlag?

 

Jeg er desverre like bil ukyndig som en mann fra steinalderen, så jeg trenger litt hjelp :)

 

Med vennlig hilsen Frank.

Frank the tank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gode" grunner til ikke å kjøpe den.

 

Manko på motor, 1,6 er litt for lite i en Passat.

Ungdomskjørt?

Forstillinga er jo en stor svakhet på dem.

Er det orginalmonterte xenonlys på denne, eller er det ulovlig ettermonterte xenon?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens. Så 1.6 er for lite på en passat altså. Har også vurdert denne

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18823931

 

hadde dette vært et bedre alternativ?

 

Større motor, men ganske sikkert ungdomskjørt.

 

Den har riktignok heftelser men. De blir vel slettet ved salg?

 

MVH Frank

Frank the tank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan komme med min erfaring med passat 99 sedan.

 

Dreneringene har en tendens til å bli tett, noe som fører til mye vann inne i bilen dersom dette ikke passes på. I tillegg er det noe feil på dreneringen ved klimaanlegget på disse bilene som også gjør at det lekker inn vann.

 

Bærearmer og drivknuter ryker relativt ofte, og er en skikkelig drittjobb å bytte.

 

Sentrallåsen har en tendens til å virke litt tilfeldig. Er vel noe problemer med låssylinder og diverse annet med låsene på disse bilene.

 

Var innom naf i dag, og de hørte en ulyd i registeret, noe som visstnok var et vanlig problem med passat.

 

Jeg har hatt mye større utgifter på denne bilen enn jeg har hatt på mine to forgående, og skulle jeg tatt valget på nytt så hadde jeg nok ikke kjøpt samme bil igjen, men heller undersøkt mye bedre hvilke biler det er slike kjente problemer med og hvilke biler det er mindre problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for alle svar. Ser ut til at jeg skal holde meg unna passat. Flere jeg har snakket med i dag sier det samme, så det ligger vel noe bak det. Jeg blir heller anbefalt og gå for en japse bil av noe slag, honda eventuellt subaru. Fordi det generellt er mindre feil ved disse bilene. Problemet er bare å spore opp den riktige bila. Men det for bli mitt problem. Kommer tilbake senere med spørsmål om den nye bilen jeg finner ut at jeg skal ha.

 

Takk nok engang.

 

Mvh. Frank

Frank the tank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har en 2001 passat, og den har også bøttevis med feil i forstilling og egentlig alt annet... Kjenner også til mange andre passat-eiere med samme erfaring, til og med nyeste generasjon. Så jeg ville kjøpt noe annet, uten tvil. Men de er fine å se på, og gode å kjøre, så fordeler og ulemper fins jo alltid.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår