Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Rebell

S6 C4 eller 850 T5(R)?

Rate this topic

Recommended Posts

På tide å bytte bil igjen :)

Har sett på et par alternativer, S6 C4 og 850 T5®.

Selv om det er mye ulikt med disse bilene, så er det også en del likt.

 

Har prøvd disse, men er usikker:

850 T5

850 T5R

S6 C4 2.2 og 4.2

 

Hva bør jeg gå for med tanke på driftskostnader, delepriser, holdbarhet etc? Innspill, erfaringer? Noen som har erfaringer med begge to?

PS: Med driftsutgifter tenker IKKE på bensinforbruk...

 

Hvorfor bør jeg velge den ene foran den andre?

Lager samme tråden i Volvo-forumet også, kan være gøy å se saken fra "begge" sider. :)

 

Jeg liker å holde spesielle biler som er godt tatt vare på "originale", så tenker ikke på holdbarhet ved trimming osv, siden det er uaktuellt...

 

Fyr løs :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hvorfor? hehe.. kjører Audi S4 selv, men NESTEN det eneste som fikk meg til å ikke kjøpe volvo er feil hjulstrekken,(har hatt volvo før), å litt får Audi er generelt finere å se til, Audi er dyrt me tanke på slitedeler osv, ikke at volvo er så mye billigere men lettere å få tak i deler som regel. men kjekke turbo biler begge 2, om det va 2.2t du tenkte i audi, veldig "daffe" dei 4.2 itte min meining

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om 4.2 oppleves som daff, har du nok du prøvd en i veldig dårlig stand. Har prøvd både 2.2 og 4.2, og jeg foretrekker 4.2, nettopp pga det konstante draget som oppleves, hvertfall med manuell kasse. (men så er jeg av den typen som foretrekker sugemotorer)

 

850 T5/R er pene biler med grom lyd som går gått. Men det er stort sett rett frem. Kjøreegenskapene kan ikke sammenlignes. Man får rett og slett ikke den gleden 250hk fortjener gjennom forhjulene via et forholdsvis mykt understell. Men det kan jo oppgraderes som alt annet;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Til Volvo'n får du vel alt av deler ennå. Til S6/S4 begynner jo snart halve bilen å ha gått ut av produksjon, så du må evt overbetale noen som har brukte deler...

 

Har ikke hatt noe problem å skaffe deler til min S6. Det koster selvfølgelig, men hvis man er flink til å lete så kan en komme ganske pent ut av det. 20vt er et naturlig valg for meg da denne er ganske "snill" på langkjøring mtp. forbruk, og har punch når en trår pedalen i bånn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også egentlig at dette er to helt forskjellige biler, som stort sett entusiaster og spesielt interesserte vil kjøpe.

 

En Mustang entusiast ville ikke vurdert å kjøpe en Camaro og vica verca. Eller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.