Gå til innhold

S6 C4 eller 850 T5(R)?

Ranger emnet


Rebell

Anbefalte innlegg

På tide å bytte bil igjen :)

Har sett på et par alternativer, S6 C4 og 850 T5®.

Selv om det er mye ulikt med disse bilene, så er det også en del likt.

 

Har prøvd disse, men er usikker:

850 T5

850 T5R

S6 C4 2.2 og 4.2

 

Hva bør jeg gå for med tanke på driftskostnader, delepriser, holdbarhet etc? Innspill, erfaringer? Noen som har erfaringer med begge to?

PS: Med driftsutgifter tenker IKKE på bensinforbruk...

 

Hvorfor bør jeg velge den ene foran den andre?

Lager samme tråden i Volvo-forumet også, kan være gøy å se saken fra "begge" sider. :)

 

Jeg liker å holde spesielle biler som er godt tatt vare på "originale", så tenker ikke på holdbarhet ved trimming osv, siden det er uaktuellt...

 

Fyr løs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvorfor? hehe.. kjører Audi S4 selv, men NESTEN det eneste som fikk meg til å ikke kjøpe volvo er feil hjulstrekken,(har hatt volvo før), å litt får Audi er generelt finere å se til, Audi er dyrt me tanke på slitedeler osv, ikke at volvo er så mye billigere men lettere å få tak i deler som regel. men kjekke turbo biler begge 2, om det va 2.2t du tenkte i audi, veldig "daffe" dei 4.2 itte min meining

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om 4.2 oppleves som daff, har du nok du prøvd en i veldig dårlig stand. Har prøvd både 2.2 og 4.2, og jeg foretrekker 4.2, nettopp pga det konstante draget som oppleves, hvertfall med manuell kasse. (men så er jeg av den typen som foretrekker sugemotorer)

 

850 T5/R er pene biler med grom lyd som går gått. Men det er stort sett rett frem. Kjøreegenskapene kan ikke sammenlignes. Man får rett og slett ikke den gleden 250hk fortjener gjennom forhjulene via et forholdsvis mykt understell. Men det kan jo oppgraderes som alt annet;)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Til Volvo'n får du vel alt av deler ennå. Til S6/S4 begynner jo snart halve bilen å ha gått ut av produksjon, så du må evt overbetale noen som har brukte deler...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Volvo'n får du vel alt av deler ennå. Til S6/S4 begynner jo snart halve bilen å ha gått ut av produksjon, så du må evt overbetale noen som har brukte deler...

 

Har ikke hatt noe problem å skaffe deler til min S6. Det koster selvfølgelig, men hvis man er flink til å lete så kan en komme ganske pent ut av det. 20vt er et naturlig valg for meg da denne er ganske "snill" på langkjøring mtp. forbruk, og har punch når en trår pedalen i bånn.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår