Gå til innhold

Lov å trekke tilbake lån?

Ranger emnet


Ezo

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å kjøpe en bil, og fikk innvilget lån av banken for en stund siden til å kjøpe eksakt denne bilen.

Et av kravene til at lånet utbetales fra denne banken, er at bilen omregistreres, og at de skal ha kopi av midlertidig vognkort, derfor ble bilen også omregistrert.

 

Alle papirer og alt var i orden, egenkapital betalt, kontrakt skrevet, bil omregistrert osv, så får jeg telefon fra banken rett før utbetaling, om at de har avslått lånet fordi de mener bilens verdi ikke er i nærheten av bilens pris i følge takstsystemet deres.

 

For å ta et eksempel, så er det snakk om en bil som er alá Audi S4 eller en BMW M3. Så mener banken at bilens verdi er nærmere en Audi A4 eller en BMW 3-serie.

 

Banken bruker fortrinnsvis samme taktssystem som de fleste forhandlere, men nå er jeg ikke takstmann, så jeg vet ikke hvordan dette fungerer, noen som har noe erfaring?

 

Hva slags rett har jeg?

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken har tatt pant i bilen som sikkerhet?

 

Jeg ville finlest de opprinnelige lånepapirene og sett på vilkårene der, hvis det ikke står noe om at bilens anslåtte verdi er relevant for betingelsene for utlån så har banken brutt avtalen dem har med deg.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått lån til den (exakte) bilen må de da vel allerede ha en anelse om verdi. Kan ikke komme i ettertid å bryte kontrakten. Ring advokat og legg ut navnet på banken og hvilken filial....Kjekt med litt reklame :-) HA HA . Lykke til

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår