Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg importere?

Ranger emnet


Scout80

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg kan ta inn en bil fra USA for en billig penge, og lurer litt på hva slags bil jeg skal velge. Det er jo massevis av Mustanger og Corvette, så jeg tror ikke det er det beste valget egentlig når det kommer til videresalg. Er det noen som har noen forslag? Bilen må være veteran innen 2011 og den skal helst ha rundt 300 hk.

 

Har også tenkt litt på 30-talls hotrod, men hvordan er det å registrere her i landet hvis den er ombygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal drive litt recearch på hva som faktisk selger i disse dager i allefall hvis du skal gjøre dette for å tjene noen kroner.

Det er mye bil i det norske markedet i allefall og pengene sitter ikke like løst hos folk som for et år siden.

Du må i allefall være forberedt på at det kan ta tid å selge.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg kan ta inn en bil fra USA for en billig penge, og lurer litt på hva slags bil jeg skal velge. Det er jo massevis av Mustanger og Corvette, så jeg tror ikke det er det beste valget egentlig når det kommer til videresalg. Er det noen som har noen forslag? Bilen må være veteran innen 2011 og den skal helst ha rundt 300 hk.

 

Har også tenkt litt på 30-talls hotrod, men hvordan er det å registrere her i landet hvis den er ombygd?

 

ta inn for en billig penge???

 

slipper du å betale mons på kjøpesummen?:ass:

skal du frakte den på isen?siden du ikke betaler for frakten?:ass:

 

 

Om du ikke vet hva du skal ta inn, så blir detta omtrent som lotto...

99% taper penger/ bilen er mye dårligere enn forventet...

Å siden det kryr av større og mindre importører i Vestfold, kan du jo spørre om de har blitt rike på usa import...:ass:

 

Siden markedet er steindøtt, prisene stuper og moparbilene begynner å få rett pris igjen ( under 300) , så skal man ha en spesiel bil, i bra stand til rett pris, for å lure folk til å handle for kr...

De fleste skal bare bytte inn alverdens skrammel:ass:

 

Men skal du gjøre detta er det camaro, Chevelle, impala som er tingen, første regget før 71, eller en sort Trans Am slutten av 70

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du vil kjapt oppdage at godt restaurerte og samtidig attraktove muskelbilmodeller ofte er dyrere i USA enn i Norge.

 

Sist jeg kikket på dette (for 2-3 år siden) virket det som om de brukbare bilene kanskje var noe billigere i USA enn i Norge, men selv der var forskjellen liten.

Og da er du i "ulveland", for hva er "brukbar"?

Det kan selvsagt være alt fra nettopp brukbar, til en bil som kan havarere når som helst, ikke sant?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moparbilene ligger jo vesentlig høyere i pris enn GM sine,

og det er færre av dem, må vel være bedre å hente over noe litt mer spesielt?

Selv om jeg i utgangspunktet ikke synes det virker som noen god ide å hente over en bil, kun for videresalg, ville heller gått for det jeg synes er rått :D

-Livet er for kort for fire sylindere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta inn for en billig penge???

 

slipper du å betale mons på kjøpesummen?:ass:

skal du frakte den på isen?siden du ikke betaler for frakten?:ass:

 

 

Om du ikke vet hva du skal ta inn, så blir detta omtrent som lotto...

99% taper penger/ bilen er mye dårligere enn forventet...

Å siden det kryr av større og mindre importører i Vestfold, kan du jo spørre om de har blitt rike på usa import...:ass:

 

Siden markedet er steindøtt, prisene stuper og moparbilene begynner å få rett pris igjen ( under 300) , så skal man ha en spesiel bil, i bra stand til rett pris, for å lure folk til å handle for kr...

De fleste skal bare bytte inn alverdens skrammel:ass:

 

Men skal du gjøre detta er det camaro, Chevelle, impala som er tingen, første regget før 71, eller en sort Trans Am slutten av 70

 

Noen har da blitt rike på USA import, bla phoenixuscars. Men det er ikke poenget her. Poenget er at det blir tatt hit altfor mange DÅRLIG biler. Biler i generelt sliten tilstand. Dette ødelegger markedet. For de priser disse bilene til 70-90.000 kr. F.eks. for en Lincoln Town Car 4 dørs, også er den ikke en toer bil på amcars takstskjema engang, kanskje nærmere 3 og til og med 4 i enkelt tilstander. Og her trengs ikke bare lakk, krommer er også svært ofte ripete og dårlig, samt at interiøret har noen skader hist og pist. Men så lenge disse skal ha igjen så mye, blir de strøkne bilene enda dyrere, gjerne 140-150.000 kr, som i og for seg er greit nok for en low mileage opptil 30.000 miles, men disse blir ene og alene så dyre pga. de dårlige bilenes prisnivå. Mange av bilene som blir tatt hit burde vært solgt for 30.000 kr.

 

Det er altfor mange uten kunnskap og peiling som driver med import. Det er nesten utrolig hvor ivitende en del er der ute. Landet flommer jo f.eks. over av Corvette, og gud veit hvor mange dårlige Vetter jeg har vært med å sett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemt er vel at mange av de som tar inn biler selv ikke vet hva de driver med,tar inn 30 -40 år gamle biler å TROR at de får en grei bil til 100 lapper,

 

ajaj å dumme er de egentlig :deng

 

så ender det med tragedie eller noe slikt også endel ganger...

Samme som denna som hadde kostet på Mustangen sin nære 600 lapper, som det stod om i amcar...

 

de hadde ALDRI handlet en bil usett her i landet, men å sende en haug penger og håpe at bilen er bedre enn de tror å håpe usa mannen ikke skal lure de.... ja det gjør de glatt...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår