Gå til innhold

Prøveskilt

Ranger emnet


asona_er_best

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en opel kadett 1,2 1976 mod som har stått hele vinteren og blitt ''pusset opp'' og jeg må ta en runde eller to for å kjøre den rein litt før EU kontroll, litt pga bremser og slikt.. bilen er i veldig god stand forøvrig.

 

Men, jeg har ikke lappen og har veldig lyst til å kjøre selv med denne, kan jeg øvelsekjøre med prøveskilter og L bak?

 

og en annen ting ang prøveskilter, hvor kan jeg kjøre? kan jeg ha flere enn 1 passasjer? hvor lenge kan jeg kjøre?

 

Svar mottas med takk, er det noe mere jeg burde vite så spytt ut;)

 

 

MVH Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en opel kadett 1,2 1976 mod som har stått hele vinteren og blitt ''pusset opp'' og jeg må ta en runde eller to for å kjøre den rein litt før EU kontroll, litt pga bremser og slikt.. bilen er i veldig god stand forøvrig.

Får prøveskilt uten at de ser bilen

 

Men, jeg har ikke lappen og har veldig lyst til å kjøre selv med denne, kan jeg øvelsekjøre med prøveskilter og L bak?

Den er jo svart, nei.

 

og en annen ting ang prøveskilter, hvor kan jeg kjøre? kan jeg ha flere enn 1 passasjer? hvor lenge kan jeg kjøre?

Hvor kommer ann på hva du sier på trafikkstasjonen og hvem du snakker med. Sier du f.eks prøvekjøring i vestfold, så er det mulig. Men noen er strengere enn andre...

Prøve skilt er for flytting/testing av bil, ikke folk.

Prøveskilt gjelder fra 00:00 og slutter kl. 24:00.

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Går fint an å bli stoppet med full bil på prøveskilter.. Har skjedd meg flere ganger det.. Har bare sagt at det er pga testing av dempere og slik. Derfor jeg hadde med passasjerer.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 years later...
På 9/17/2009 den 8:12 PM, DeVille skrev:

Får prøveskilt uten at de ser bilen

 

Den er jo svart, nei.

 

Hvor kommer ann på hva du sier på trafikkstasjonen og hvem du snakker med. Sier du f.eks prøvekjøring i vestfold, så er det mulig. Men noen er strengere enn andre...

Prøve skilt er for flytting/testing av bil, ikke folk.

Prøveskilt gjelder fra 00:00 og slutter kl. 24:00.

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt

PRØVESKILT, sier seg selv, for prøvekjøring, nå heter det ikke prøveskilt da, bare ett kallenavn, det heter DAGSKJENNEMERKE,
det er bare en tilleggsting at man kan bruke de for flytting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få Dagskjennemerke må kjøretøyet være i teknisk fosvarlig stand, dette sjekkes ikke på trafikkstasjonen men, blir du stoppet av UP eller utepatruljen til STV, blir skilter inndratt og du vil bøtelegges for uvettig ferdsel i trafikken (Vegtrafikklovens §3) og kan risikere å miste lappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår