Gå til innhold

Golf 2 oljelekkasje. Trenger hjelp!

Ranger emnet


soulberg

Anbefalte innlegg

Golfen har mista litt olje jevnlig siden jeg fikk den, men nå i det siste har det begynt å lekke mer og mer olje. Jeg har bytta toppdekselpakning, bunnpannepakning, tappeskrue og dens pakning pluss har jeg skifta oljefilter. Men fortsatt lekker det så mye at jeg må fylle minst en gang i uka. Det er vanskelig å si hvor det lekker ifra. Det er flere mindre dammer under motoren etter jeg har kjørt og det lekker også mens jeg kjører. Tror bunnpannepakninga ble sånn tåelig tett, men det drypper i allefall fra der girkassa går inn i motoren. (er motorolje, ja). Tror det kommer fra et annet sted lengre oppe i motoren. Pluss antagelig flere steder også, men jeg klarer ikke se hvor det er fra.

 

Har hørt snakk om tett veivhus-ventilasjon, men jeg vet ikke hvordan jeg kan sjekke det. Prøvde å bare kjøre uten peilepinne, i tilfelle det var formye trykk, men jeg merket ikke særlig til forskjell.

 

I allefall, så er jeg desperat etter hjelp. Noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk oljetrykkfølerne som sitter over ojefilteet. De blir ofte utette, og så sildrer oljen ned langs motoren, uten at man skjønner hvor den kommer fra.

 

Dra av ledningshettene på disse så ser du om det er olje inni.

 

 

.. bare en av flere mulige kilder, som i alle fall jeg brukte litt tid på å finne første gang.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik å forstå at du har drypping der girkasse står på motor, og dette ikke renner dithen fra andre steder, har du en gåen simmering og må av med girkasse for å få dette tett.

Dersom du finner ut at det renner må nok pakninga på oljefilterbrakett og følerne i overkant av braketten være dem heiteste tipsa, med tanke på hva du allerede har byttet ;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er enklest kan vell diskuteres i det breie og det lange, jeg har ikke noe klart svar på det i det minste. Jeg ville kanskje spart meg for å løfte ut motor, og heller gjort ett forsøk på å få til med bare girkasse nede. Men det er klart, slike gamle golfer har jo 5 el.kontakter på motoren, bensinslanger, kjøleslanger og motorfester, så er den løs og klar til å slites ut.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår