Gå til innhold

Motorbytte

Ranger emnet


Thomas ST200

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg pønsker litt på å bytte motor i bilen til tøtta :p Satser på en 1,8 eller 2,0 regner jeg med? Det er orginalt en 1,6 i den. Er det noen som har peiling på om f.eks calibra 2.0 passer oppi? Tenker på motorfester og girkasse. Eventuelt om man tar med calibrakassa, passer det da?

 

Utgangspunktet er en opel Tigra 97 modell, 1,6 Er 106 HK eller deromkring, hadde vært bra med 50-60HK+ mer i den :D

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Slenger ut denne linken da jeg vurderte det samme til min tigra (når jeg hadde den i min ungdomstid) http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=15&mid=15&l=15 Lykke til

86 Ford Orion[X] - 87 Toyota Camry[X] - 88 VW Golf 2[X] - 89 VW Polo[X] - 91 Volvo 240[X] - 94 Renault R19[X] - 95 Opel Tigra[X] - 98 Opel Vectra stv [X]

 

Kontaktperson for Club-Vaux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Slenger ut denne linken da jeg vurderte det samme til min tigra (når jeg hadde den i min ungdomstid) http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=15&mid=15&l=15 Lykke til

 

Bra side, takk for den :) Dær står det meste! Kansje det blir mekka litt ombygging no :p Må se kass motor æ får tak i :D

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Viss du ikke er ute etter noe avansert ombygging, så kan du vurdere X18XE/Z18XE fra Astra G. Samme blokk som 1,4 og 1,6 motoren mener jeg. Passer rett i motorfestene og kan bruke samme girkasse.

 

Ho sjøl va litt "uheldig" i dag... Var på kjøretur, så stoppa plutselig motoren å det blei bergingsbil... Kjærring å to unga med fullt pikkpakk :s

Men nok om det, no må (MÅ) nåkka gjøres.... Skal først plokke av toppen for å se om det er ras der (var ingen ulyd anna enn at motoren tørner tilsynelatende med 0 komp) Kan jo være heldig med register ras. Noen som vet om man erfaringsmessig knuser eller beholder toppen ved register reim brudd på disse?

Har en X18XE på handa, vil denne fungere med tanke på elektronikken? (det er en X16XE som står i bilen)

 

All hjelp i nærmeste fremtid er nyttig :) Må vel hive mæ rundt til helga allerede :s

Så skal æ vurdere om æ legg ut bilda av prosessen om interessen her er tilstede, er det inga respons er det vel ingen som har interesse av å se hvor stor "feilen" er...?

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår