Gå til innhold

Hvilken lakk på understell

Ranger emnet


b1rken

Anbefalte innlegg

Har sandblåst, syregrunnet og hatt epoxyprimer på understellet mitt. Hva anbefaler dere lakk guruer å ha utenpå. Jeg vil ha en svart blank finish, trenger ikke være bilakk finish.

 

Jeg har lurt på noe 2komp industrilakk. Men så var jeg å så på prosjektet til en kamerat hvor han hadde brukt 2-komp topcoat (egentlig hardcoat eller hva det heter) fra biltema, som er beregnet på båter. Dette så virkelig bra ut, å så ut til å tåle litt.

 

Har dere noen anbefalinger? Gjerne med pris.

 

PS: Jeg vet pulverlakkering er mest holdbart og penest, men det har jeg ingen planer om da jeg har sandblåst og grunnet det allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sandblåst, syregrunnet og hatt epoxyprimer på understellet mitt. Hva anbefaler dere lakk guruer å ha utenpå. Jeg vil ha en svart blank finish, trenger ikke være bilakk finish.

 

Jeg har lurt på noe 2komp industrilakk. Men så var jeg å så på prosjektet til en kamerat hvor han hadde brukt 2-komp topcoat (egentlig hardcoat eller hva det heter) fra biltema, som er beregnet på båter. Dette så virkelig bra ut, å så ut til å tåle litt.

 

Har dere noen anbefalinger? Gjerne med pris.

 

PS: Jeg vet pulverlakkering er mest holdbart og penest, men det har jeg ingen planer om da jeg har sandblåst og grunnet det allerede.

 

Jeg tror Biltema-lakken i er Polyurethanlakk og jeg ser ingen grunn til ikke å bruke dette på bil. Polurethan er jo den "Gode gamle" billakken føe vannbasert be påbudt. Jeg har hørt at lakk for båt har andre egenskaper som gjør at du ikke får den overflaten som er forventet på karosseriet på en bil ("appelsinskall") men til understell ser jeg ingen problemer i det hele tatt. Jeg har ikke prøvd Biltema sin Polyurethanlakk men jeg har brukt Hempel sin (båtprodukt) på mindre deler og det har fungert helt supert.

 

Når det gjelder pulverlakk så mener jeg dette er litt vel hypet. Min Triumph Spitfire har pulverlakkert ramme og hjuloppheng og det ser veldig lekkert ut og fungerte godt i en periode. Men det som kan skje er at du får sprekk, slag osv i belegget og da kryper korrosjonen under belegget og sprer seg raskt, mye raskere enn med vanlig lakk. Jeg tror du har gjort det riktig velget av overflatebehandling på ramma.

Endret av ian928

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår