Gå til innhold

Golf 3 VR6 Syncro system

Ranger emnet


VW Vento

Anbefalte innlegg

er det nokon som er meir sikre,

har sitt ein del på youtube på desse bilene då kjem ræva ganske lett ut uten å breke den

eksempel under:

 

 

 

Det kan det jo fint gjøre selv om mesteparten av trekkrafta er foran... man kan jo til og med fint få ut bakenden på en framhjulstrekt bil, bare å slippe gassen og gi gass igjen det :)

 

Men det er sikkert noen her inne som vet dette nøyaktig...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon som veit om syncroen har 40/60 med 40 framme og 60 bak???

eller omvendt eller noko anna

 

Haster!

 

Fra en tilsvarende tråd i Golf 2 forumet..

 

Viskosekoblingen fordeler moment 95/5 ved normal kjøring, dette fordi den bakre akslingen snurrer marginalt saktere enn den fremre, og på den måten forvarmer den systemet.

Ved hjulspinn foran fordeler koblingen kraft til bakhjulene, men når disse har grep og momentet øker så fordeles dette forover igjen.

Fordelingen foran/bak ved full låsing av koblingen er ikke mer enn ca. 70/30, dette fordi differensialen bak ikke er dimensjonert for det økte momentet f,eks en 50/50 fordeling vil medføre.

 

takker for svar men er det ingen plasser eg kan lese om det, passat 4motion er jo 40/60 med 60 bak må vel gå ann å finne det ut ein plass

 

 

Passat 4Motion har ikke 40/60 fordeling, den har 50/50 fordeling på lik linje med Audi A6..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har fått svar frå ein som har ein slik bil og seie at det er 40/60 med 60 bak, men når bilen spinner framme så kobler bakhjula inn, så om fleire lurte på dette så er dette svaret!

 

Jeg kan sende deg en mail der jeg sier at den har 80% drift bak, forandre ikke det faktum at den ikke har det i virkeligheten så sant den har orginal drivlinje...

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har fått svar frå ein som har ein slik bil og seie at det er 40/60 med 60 bak, men når bilen spinner framme så kobler bakhjula inn, så om fleire lurte på dette så er dette svaret!

 

Haha, den må du dra lenger ut på landet med! Et godt tips, det er ikke noe vits i å motsi B.T.I når det gjelder volkswagen, han har alltid rett.

 

Det er heller ingen vits å sammenligne golf og passat,da passaten har en helt annen drivlinje, og langsstilt motor! Passat=a6 som B.t.i sier...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår