Gå til innhold

Sette inn original audi spiller i en Audi A2. Er denne riktig?

Ranger emnet


Anderslien

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Audi A2.

Denne satt det en uoriginal spiller i, som fungerer dårlig.

Jeg vil derfor sette inn igjen en original spiller, og har funnet en sånn Audi Concert CD spiller. Har funnet en som ser lik ut som den som vanligvis sitter i A2, men er vel mange forskjellige typer av disse. Lurer derfor på om noen vet hvilken jeg trenger? Den som jeg fant har dette nummeret: 4B0 035 186 H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil ikke passe til A2 fysisk sett, du trenger 8Z0 057 186 som er til A2. Eventuelt vil også 4B0 057 186 (A6/TT) også passe.

 

Hvilken årsmodell har du? Det er også en CanBus-problematikk på lur når du skal sette inn en Concert II, som vel er den fulle betegnelsen på den du ser etter.

 

Hva er det som fungerer dårlig med den du har, og hvilken spiller er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil ikke passe til A2 fysisk sett, du trenger 8Z0 057 186 som er til A2. Eventuelt vil også 4B0 057 186 (A6/TT) også passe.

 

Hvilken årsmodell har du? Det er også en CanBus-problematikk på lur når du skal sette inn en Concert II, som vel er den fulle betegnelsen på den du ser etter.

 

Hva er det som fungerer dårlig med den du har, og hvilken spiller er det?

 

Men på bildet av den, så ser det ut som den passer perfekt. Men mulig den ikke gjør det altså...

 

Det er en 2001 modell.

 

Det er noe klikk med lyden. Forrige eier sa jeg bare måtte dra den litt inn og ut, og da kom plutselig lyden i anlegget. Men det får selvsagt ikke jeg til. Vil uansett ikke ha det sånn at jeg må drive å kødde med spilleren hver gang jeg vil høre musikk.

Har prøvd å sett litt på de kontaktene bak spilleren, men ser ikke ut som det er noe problem med de. Eneste er at den ene kontakten sitter ikke i spilleren engang...

Er et ukjent merke som jeg ikke husker i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du skal ha er noen millimeter smalere ja.

Med 01-modell har du nok ikke CanBus, og å montere en "II"-spiller krever litt kabelstrekking eller en CanBus-simulator.

Et alternativ er å finne en Chorus/Concert(I)-spiller som ble levert originalt på A2, og bruke CD-skifterinngangen til et eller annet, enten en original CD-skifter eller en AUX/USB/iPod-interface... finnes mange alternativer å plugge inn i originale Audi-radioer.

 

Ellers er jo en god&ny uoriginal spiller en vei å gå, er ikke så mye du trenger i tillegg da utenom et par endestykker:

1689_phonocar_3_259.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken med å sette inn en annen uoriginal spiller har streifet meg, men da vil jeg få tak i en som ser ut som den hører til der. Noen annbefalinger? Helst ikke for dyr. Skal bare brukes sammen med originale høyttalere.

 

Skal få tatt et bilde i morgen jeg.

 

Noen som vet om det er greit å chippe disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte jo selvsagt å by på en spiller før jeg la ut posten her. Og selvsagt fikk jo jeg vinnerbudet. Det er en Audi Concert 2 spiller med dette delenr: 4B0 035 186 H

Får jeg den til å passe i min A2 tror dere? Var visst fra en Audi TT 2001 modell.

 

Kanskje noen vet målene på den, så jeg kan måle det ut og sjekke?

 

Har også funnet en sånn Can-bus simulator, så det problemet blir vel løst med den...

Endret av Anderslien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår