Gå til innhold

Styr unna denne

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Så denne annonsen på finn.no http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18943159 igår.

 

Ringte denne karen og møtte han cirka 30min senere.

 

Det kosmetiske stemte at bilen ikke var helt 100%. Startet motoren, startet med en gang men gikk skikkelig dårlig på tomgang.

 

begynte å spørre om service og hva som var gjort med den i det siste.Hadde ingen kvitteringer på deler. Det var bare skrevet inn i serviceboka. Det var en kompis av han som jobber som bilmekaniker som hadde gjort alt. Spurte deretter hvordan var godkjent og da svarte han at den var godkjent hos samme person som har skrudd privat for han.

 

Ettersom det var på kvelden, dårlig lys i den garasjen og at bilen motoren gikk ujenvt ble vi enige om at jeg skulle komme og hente bilen neste dag. Ta med bilen til en kompis av meg som har løftebukk og som er bilmekaniker for å ta en titt på den i tilfelle det var en liten feil og for å se om bilen var verdt prisen. Han kunne enten være med selv eller at jeg la igjen noe verdifullt i pant hos han.

 

Tok hverandre i hånden på det.

 

Et par timer senere fikk jeg en melding om at en kompis av han selv kunne se på bilen for meg (han som har skrudd på bilen for han). Det sa jeg jeg klart nei til.

 

Neste dag:

Avtalen var at vi skulle møtes på en bensinstasjon. Ringer han litt før vi skulle møtes men han tok i telefonen. Drar opp til bensinstasjonen for det. Prøver å ringe han et par ganger men han tok i telefonen. Prøvde da å ringe med en annen sin telefon. Tok heller ikke telefonen da. Fikk en melding 25min senere enn vi skulle møtes. På meldingen sto det: Har ikke tid til å møte deg idag, førstemann med 25 tusen får bilen.

 

Grunnen til at jeg sier ifra om at folk burde styre unna denne er:

 

-Tror bilen har blitt "kompis-godkjent"

-Motoren gikk veldig ujevnt.(Kan jo være en liten feil å fikse, derfor jeg ville vise den til en kompis først)

-Klarer ikke å holde en avtale selv om han tar meg i hånda på det. Useriøst.

Endret av Gooner87
Litt redigering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hehe. Men vil tydeligvis ikke vise den til en annen mekaniker, enn sin egen kompis mekaniker...

Høres ut som en luring, og er sansynligvis også det.

Litt snedig å ikke møte opp når man skal selge bil da. Og litt spesiellt å sende melding en halvtime etter avtalt oppmøte.

Fjott, vil jeg kalle det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo ut som et vrak som attpåtil er bruktimportert.

 

Men altså, 25 tusen? Prisen står til bilen, gjerne litt høy pris..

 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt en slik bil. Er garantert mer rust enn hva du ser.. fikse rust er dyrt og tidkrevende = kjøpe seg arbeid, med mindre man synes det er OK å kjøre rundt i en råtekasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår