Gå til innhold

2.5TDI vs 1.9TDI

Ranger emnet


Mering90

Anbefalte innlegg

2.0TDI skal da være veldig greie motorer?

 

Snakket med en som er leverandør av chip, han sier de har mye problem med turbohavari på de 2,0TDI motorene og att VAG(Volkswagen AG) hadde lovet att alle som fikk turbohavari på denne motortypen fikk dekket overhaling om bilen var under 5 år og gått under 100 000km pga produksjonsfeil i turbo, men det som er kjedelig er at feilen viser seg oftest ikke før det er gått over 5 år/100 000km eller om man chipper bilen og frem-provoserer dette tidligere, og da får man ikke dette dekket såklart!

Men fra hvilket årstall VAG fant ut at det var produksjonsfeil og fikk orden på denne turboen vet jeg ikke, men en kamerat av meg fikk vertfall turbohavari på en 2004 mod A3 når den var gått 129000km, og jeg vet om vertfall 2 stykker til som har hatt problemer med denne motoren! Så jeg personlig hadde valgt 1,9TDI eller 2,5TDI ! En chippet 2,5TDI er jo rått!

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en som er leverandør av chip, han sier de har mye problem med turbohavari på de 2,0TDI motorene og att VAG(Volkswagen AG) hadde lovet att alle som fikk turbohavari på denne motortypen fikk dekket overhaling om bilen var under 5 år og gått under 100 000km pga produksjonsfeil i turbo, men det som er kjedelig er at feilen viser seg oftest ikke før det er gått over 5 år/100 000km eller om man chipper bilen og frem-provoserer dette tidligere, og da får man ikke dette dekket såklart!

Men fra hvilket årstall VAG fant ut at det var produksjonsfeil og fikk orden på denne turboen vet jeg ikke, men en kamerat av meg fikk vertfall turbohavari på en 2004 mod A3 når den var gått 129000km, og jeg vet om vertfall 2 stykker til som har hatt problemer med denne motoren! Så jeg personlig hadde valgt 1,9TDI eller 2,5TDI ! En chippet 2,5TDI er jo rått!

 

Jeg hadde en 2.0TDI har aldri merka noe til de problemene du referer til, det som jeg også syntes er litt rart er at du sier at problemene kommer etter 5 år/100.000 km, det er jo MAKS 5 år siden VAG konsernet lanserte 2.0 TDI :)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 2.0TDI har aldri merka noe til de problemene du referer til, det som jeg også syntes er litt rart er at du sier at problemene kommer etter 5 år/100.000 km, det er jo MAKS 5 år siden VAG konsernet lanserte 2.0 TDI :)

 

Jeg skrev ikke att ALLE fikk problemer da! jeg skriver att problemene ofte ikke viser seg før etter 5 år/100 000km?! Ikke att de garantert kommer etter 5 år/100 000km! De har uansett vertfall hatt den motoren siden 2003 og etter min innebygde kalkulator så blir det 6 år..

Bevis:Merk deg dato og år for testen!

Og for att du ikke fikk problemer med din bil så vil ikke det si att alle slipper unna! Jeg ville bare skrive har det jeg har fått hørt fra dyktige personer om den motoren slik att andre som kanskje lurer på å kjøpe bil med denne motoren og med planer om chipping blir advart!

Endret av nmork48

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke att ALLE fikk problemer da! jeg skriver att problemene ofte ikke viser seg før etter 5 år/100 000km?! Ikke att de garantert kommer etter 5 år/100 000km! De har uansett vertfall hatt den motoren siden 2003 og etter min innebygde kalkulator så blir det 6 år..

Bevis:Merk deg dato og år for testen!

Og for att du ikke fikk problemer med din bil så vil ikke det si att alle slipper unna! Jeg ville bare skrive har det jeg har fått hørt fra dyktige personer om den motoren slik att andre som kanskje lurer på å kjøpe bil med denne motoren og med planer om chipping blir advart!

 

For all del jeg sier ikke at dette ikke kan være et problem, jeg bare sier at du gjør det større en hva det egentlig er..

 

Problemet er fra 03-05 mod..

Endret av Mew

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da er vi enige:) Men jeg ville vertfall holdt meg unna de motorene i den perioden du nevner om man har planer om chipping. Jeg vil definere dette som et relativt stort problem da jeg vet om vertfall 3 stykker (bla.annet en taxi som ikke var chippet) rundt om her jeg bor (en forholdsvis liten plass) har måttet skiftet turbo både en og 2 ganger pga totalhavari og det er jo ikke akkurat billige saker! 1.9TDI er vertfall en tryggere motor vil jeg tør å påstå da jeg kjenner mange som har desse og er feilfri! 2.5TDI vet jeg ikke så mye om annet att de har dårlige kammer noen av de, men det er en rå motor om den funker!

Tysk kvalitet!

 

-Audi A4 TQ S-line

-Bmw 323ci 2.5 2000 -solgt-

-Bmw 320i 2.0 1999 -solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår