Gå til innhold

Dunkelyd bak etter montering av Vmaxx

Ranger emnet


Rezern

Anbefalte innlegg

Har nå fått montert Vmaxx justerbart senkesett etter en litt frustrasjon, men fikk det ferdig i går natt.

Men da jeg skulle på prøvetur hørte jeg en hul dunkelyd fra dempertårnet på venstre side bak.

Har sjekket at alt er satt sammen i rett rekkefølge, men kan ikke helt finne ut hva som er galt.

 

Har lest noen har hatt problemer med dette fremme og at man da skal montere noen skiver, men sjlnte ikke hvor disse skulle monteres og da var jeg omtrent like langt.

 

Denne lyden kommer når bilen er på topp igjen etter den har vert nede, vist det var forståelig.

 

Håper noen har er klokt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må bygge opp med skiver ja,så det ikke blir så stort "mellomrom"

hadde samme problem på mitt sett men det var TA technix..

så når du får på antall skiver så slipper du lyden;)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må bygge opp med skiver ja,så det ikke blir så stort "mellomrom"

hadde samme problem på mitt sett men det var TA technix..

så når du får på antall skiver så slipper du lyden;)

 

Bygge opp med skiver?hvor skal disse plaserest?

Men vist det var dette ville ikke lyden vert lik på begge sider da?

Har vel ikke evt noen bilder som kan vise hvor det skal bygges opp med skiver, slik at jeg kunne kontrolert at det ikke er dette som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det skulle vise seg at det er enten fjærbeinslager eller at det skulle vert noen skiver en plass jeg ikke vet, vil det da være risikabelt og kjøre med dette en stund?

Eller er dette noe en kan kjøre med, bare man kan leve med denne forbaskede dunkelyden?

Eller kan detvære en slags stopper på akslingen bak, som stopper den når demper er helt utstrakt?

Håper noen forstår dette:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp rimelig sikker på at alt er tight og fint har hatt den nede 2 ganger allerede og tightet alt, men får vel nesten ta den ned en gang til da bare for og være sikker.

Er det en måte der man kan sjekke fjærbenslageret for defekter etter at man har tatt ned demperen?

Eller en måte og sjekke om man skulle trenge disse skivene som man skal ha en eller annen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er en god del foringer og dilldall som var på originaldemperen din.. har du flyttet alt over? Ta gjerne noen bilder..

Fjærbenslagre blir slitte etterhvert men jeg har ikke vært ute for det. Koster vel ikke rare greiene, tror det var 140kr per stk på mekonomen.. det er jo bare å bytte om du har det av.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringer og annet er satt over fra den gamle demperen i samme rekkefølge som de stod på den gamle.

Har nett vert ute og nappet ned demperen og der var ingen slark noe som helst sted.

Men fant ut det var dunkelyd på begge sider, men veldigveldig mye mindre på høyre side.

Visst det bare var noen som kunne vert behjelpelig med disse skivene, så kunne jeg prøvd det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått den store metallskiven også, eller? Jeg har installert noen senkesett etterhvert, og på ta technix må ta vekk en metallring på demperen og sette begge spacerene som er på demperen oppå hverandre, så ta den store metallskiven oppå der igjen, slik at den ikke skal humpe. Men det er ikke det som skjer med deg tror jeg... Neimen om jeg vet.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår