Gå til innhold

turteller til volvo 240

Ranger emnet


kris0301

Anbefalte innlegg

Har en volvo med b230f motor som jeg har kjøpt en original turteller som man bytter ut med klokka i dashbordet. men jeg kjønner ikke hvordan man kobler den på.

 

Bak på turtelleren er det 4 punkter man kan koble kabler på. det står noen tall vedsiden av som er følgende +58, +30, -31 og 1. derfor lurte jeg på om noen sier hva som skal kobles hvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en volvo med b230f motor som jeg har kjøpt en original turteller som man bytter ut med klokka i dashbordet. men jeg kjønner ikke hvordan man kobler den på.

 

Bak på turtelleren er det 4 punkter man kan koble kabler på. det står noen tall vedsiden av som er følgende +58, +30, -31 og 1. derfor lurte jeg på om noen sier hva som skal kobles hvor

 

På eldre utgaver så ligger egentlig alt klart der. Men må koble på en rød/hvit kael som kommer ifra coilen.Dne skal ligger bakider :) Var sånn på eldre utgavcer ihvertfall

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningen ligger klar bak der ja...rød\hvit som nevnt oppe her.

 

Den skal på den som er merket med 1, de andre er for å koble opp 52mm klokke ved siden av. kun en kabel altså=)

 

Gjorde det nettopp på fruens 88 B230F...

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
finner ikke noe rød/hvit ledning som ikke er i bruk til noe annet. og skjer heller ingen ting når jeg kobler en ny ledning fra coilen isteden.

 

Har nettopp gjort det samme på min volvo å byttet ut klokken som sto i dashbordet...

 

+ og - er ferdig koblet i kretskortet, også har du en kontakt som er alene på turtelleren som du kobler til + på coilen, skal ligge ferdig bak instrumentene som en rødbrun/hvit farget kabel, men tar ikke lengre tiden å legge ny kabel hvis du må det ;)

- Volvo 244DL 81(bruksbil, kommende turbo prosjekt)

- Volkswagen beetle 55

- Volvo 360GLT (bilcross)

- 2x Volvo 240 stv (delebiler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår