Gå til innhold

Ekstern harddisk til PS3?

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere brukt minnepinne på 1 gb til Playstation 3 min. dette fungerer meget bra..

 

men tenkte å kanskje kjøpe en 250GB ekstern harddisk til ps3 som jeg har masse filmer og bilder på. vill dette funke?

 

jeg prøvde en kompis sin gammle eksterne harddisk med da fant ps3ingen filer og den hardisken var proppet med filer.

 

men det funker jo på minne pinnen?

 

hvorfor ?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere brukt minnepinne på 1 gb til Playstation 3 min. dette fungerer meget bra..

 

men tenkte å kanskje kjøpe en 250GB ekstern harddisk til ps3 som jeg har masse filmer og bilder på. vill dette funke?

 

jeg prøvde en kompis sin gammle eksterne harddisk med da fant ps3ingen filer og den hardisken var proppet med filer.

 

men det funker jo på minne pinnen?

 

hvorfor ?

 

Jeg får også til med minnepenn, men ikke med ekstern harddisk.. men man kan ta ut den innebygde harddisken å putte inn en chip sak, som gjør at man kan bruke eksterne harddisker istede for den som er innebygd. eller så kan man bytte ut den interne harddisken mot en større en, å la vær å bruke en ekstern :)

 

Link til 500gb ps3 harddisk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=442282

Link til modchip: http://www.modnet.no/product_info.php?cPath=138_148&products_id=2463

HPI Savage 25 Limited Edition

Tamiya Subaru Impreza

95' Citroen ZX 1.4i

GT: Frzagmr

PSN: uaij446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bytte ut den interne disken med en større, uten noe ekstra moduler. Må bare ha en 2.5" SATA disk (samme størrelse som laptoper bruker).

 

Men en ekstern harddisk fungerer like bra, det du må huske på er at disken må være i FAT formatet. PS3 kan ikke lese NTFS (som de fleste disker blir formatert med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg eksempel kjøper denne http://www.elkjop.no/product/data/lagringsprodukter/harddisk/SG320GBMOB/seagate-320-gb-ekstern-harddisk

 

så kobler jeg den til pcen.

Høyreklikker på den under Min Datamaskin

formaterer og velger FAT32 der så er det bare å laste over filmer på hardisken og så koble ut fra pcen og inn i ps3 så vill det funke ?

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg eksempel kjøper denne http://www.elkjop.no/product/data/lagringsprodukter/harddisk/SG320GBMOB/seagate-320-gb-ekstern-harddisk

 

så kobler jeg den til pcen.

Høyreklikker på den under Min Datamaskin

formaterer og velger FAT32 der så er det bare å laste over filmer på hardisken og så koble ut fra pcen og inn i ps3 så vill det funke ?

Ja, det skal fungere.

Men har du prøvd å trykke på trekant når du har koblet til den eksterne HDD? Da får man et alternativ om å vise alle filer (vet ikke hvorfor PS3 gjør det, men er vel noe sikkerhet i det...)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps3'en leser kun Fat32 partisjoner.

 

Ingen problem og gjøre om ntfs disker til fat32, men problemet er at dersom disken er større enn 200GB så klarer ikke windows eller partition magic å formatere denne til en enkel fat32 partisjon (max grense på 196gb). Dersom disken er over 200gb så kan man da lage flere partisjoner, men også da får man problemer med at ps3 ikke kan lese flere partisjoner på samme disken. Løsningen på dette problemet er og slå sammen partisjonene etter at de er laget (merge partitions funksjonen i partition magic).

 

 

Skal man ta det enda lenger og trør til med en 1Tb (1000 GB) ekstern disk.

Så fungerer det ikke med partition magic heller lengre. Problemet da er at selv om man får delt hele disken opp i partisjoner så kan man ikke slå sammen igjen til større partisjoner enn 500 gb ca.

 

 

Løsningen på det hele blir da og bruke et partisjoneringsprogram som kommer med Linux og heter Gparted. Dette partisjoneringsprogrammet har ingen sperrer på størelsen en Fat32 disk kan ha.

 

fant ut av dette da en kompis kjøpte 1Tb extern disk til ps3'en og gav meg oppgaven med og få den formatert.

Endret av Eirik_N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for god svar.

 

kjøpte meg i dag en billig 4GB usb minne pinne. og fikk fiksa den i FAT32 partisjon.

dette fungerer faktisk nydelig.

men skal kjøpe meg en større seinere. men over 200gb har jeg hørt at man burde holde seg unna?

eller har ikke det så mye å si så lenge man har FAT32 partisjon. muligens det tar år og dag for å få opp alt på ps3 da hehe

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 250gig i min og funker som bare det :)

 

tar det lang tid for ps3 å finne alle filene?

hvis du har HDD full da :P?

 

dette synes jeg er genialt og lett vindt som fy!!

stapper HDD i pcen laster over alt du har lyst å så slepper man å koble på hdmi kabelen på pcen hele tiden :) sweet

 

:popcorn

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

dette synes jeg er genialt og lett vindt som fy!!

stapper HDD i pcen laster over alt du har lyst å så slepper man å koble på hdmi kabelen på pcen hele tiden :) sweet

 

:popcorn

 

Eller enda enklere. Sett opp en mediaserver på pcen din (dette kan du gjøre med mediaplayer). På denne måten kan du hente alle filene dine direkte fra pcen gjennom nettverket ditt. Så slipper du å lette på ræva i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår