Gå til innhold

Hvordan stramme hjullager? pajero 2gen

Ranger emnet


Urgeeee

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg om det er slik på Pajero, men på Nissan og Toyota sine 4x4 så må man demontere frihjulsnavet, bak der sitter det ei skrudd skive man må ta vekk, så strammer man lageret til ett bittelite forspenn(til det tar i, så 30-40* til, eller ett visst antall Nm), finner det hakket låseskiva passer best i og skrur til, monter igjen, ikke fyll frihjulsnavet med fett, og se til at det passer innpå før du drar til.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal da vel slippe opp hjullageret noen grader og....

 

forresten, aldri fyll frihjulsnav med fett uansett, olje er bedre, fettet setter seg ofte om vinteren

 

Nope, ikke disse lagrene, de skal draes til med ett bittelite moment, kan dog ikke garantere at det er slik på mitsu, men er slik på Alle Nissan 4WD med frihjulsnav.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje skrive hva du gjorde da........ flere av oss som lurer

 

Apekatt! om du greier noe annet enn å skrive punktum, så se om du greier å lese..

Går kanskje ann å spørre eller hva!?

 

Start med å demontere frihjulsnavet(som han over her kaldte det) så tar du vekk låseskiven, så ser du hjullagert, så tok jeg ett skrujern og en hammer å fikk skrudd den innover..

 

Dårlig forklaring muligens, men noe mekaniker er jeg heller ikke:)

Endret av Urgeeee

kverulanter, snakk til noen andre.. takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatt! om du greier noe annet enn å skrive punktum, så se om du greier å lese..

Går kanskje ann å spørre eller hva!?

 

Start med å demontere frihjulsnavet(som han over her kaldte det) så tar du vekk låseskiven, så ser du hjullagert, så tok jeg ett skrujern og en hammer å fikk skrudd den innover..

 

Dårlig forklaring muligens, men noe mekaniker er jeg heller ikke:)

ser jo på avetar/bilde hvem som er mest apekatt av oss, og nå kommer masse punktum.......... :ass:

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår