Gå til innhold

erlend :) : Porsche 944 prosjekt

Ranger emnet


Erlend :)

Anbefalte innlegg

Hei! Hei!

 

Jeg kjøpte meg en Porsche 944 i sommerferien og lager nå en tråd om den.Dette er min første bil.

 

Litt informasjon om bilen:

 

Motor: 2,5 4.sylinder (Porsche motor)

Hestekrefter: 163hk

Farge: Gul, men var originalt hvit

Drivstoff: Bensin

Girkasse: Manuell 5-trinns

Km.stand: 89482km (kanskje)

Årsmodell: 1983

Interiør: Originalt,(utenom rattet)

Antall seter: 4

Hjuldrift: Bakhjulstrekk

Høytalere: Originale

Spiller: Philips 680 (kassettspiller)

 

Bilen har hvert kjørt i autovernet og har derfor hvert fikset på av den andre eieren før jeg kjøpte den. Derfor er det noen skader på felgene. Og spriker i støtfangeren fremme og fangere. Dashbordet er sprukket opp, og det er noen rifter i setene. Låsen i bakluken er ødelagt. Motoren går ikke på grunn av at speed sensorene ikke fungerer (under bestilling).

 

Jeg har tenkt og gjøre:

Planen er å få bilen i god stand, senke, fikse låsen, fikse felger, få motoren til å fungere, fikse kollisjon skadene, få høytalere å spiller og til slutt skal bilen bli lakkert, kom gjerne med tips=)

 

Og nå kommer noen bilder=)

IMG_2623.jpg

DSCN0429-1.jpg

DSCN0442.jpg

IMG_2378-1.jpg

IMG_2384.jpg

IMG_2382.jpg

DSCN0431.jpg

DSCN0417.jpg

DSCN0436.jpg

IMG_2397.jpg

IMG_2404.jpg

IMG_2408.jpg

IMG_2401.jpg

IMG_2390.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt, spesielt med tanke på at det er din første bil. Et friskt og originalt valg som førstebil i hvertfall. Lykke til og håper du klarer å beholde Porsche-ånden over bilen og ikke skitne den til med alskens neonlys og andre harry produkter.

Dette prosjektet skal i hvertfall jeg følge med videre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips til deg:

 

Lakker bilen helt svart, med en svak(merk svak, ikke rån) profesjonell toning av rutene. Sett på noen porsche 911 felger, og et skikkelig(ikke hjemme mek) eksosanlegg. HVis du skal ta den videre, så ville jeg ha satt inn bilen til en salmaker, og fåttsort alcantara i setene istedenfor plysjen som er nå. Videre så ville jeg ha kjøpt meg et nytt ratt, prøvd å få skaffet et nyere type ratt som du setter i bilen. Hvis du skal ha senk, kunn en svært moderat senk.

 

Da får du en rå bil!

Endret av audia6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også gult er kult! Hvis du liker fargen og felgene ville jeg beholdt det slik. Kanskje lakkere motorrommet også ved en passende anledning. Jeg ser de tok seg bryderiet med å lakke dørkarmer etc. Åssen bagasjen ut?

 

Jeg vet det ofte er umulig å skaffe autentiske tekstiler og mønstre, men hvis ræva di passer godt i de setene, og du klarer å finne noe på ebay.de etc hadde det vært litt digg å fått alt korrekt. Er det realistisk å finne en delebil med de tingene du behøver til din?

 

Det finnes noe som kalles bl.a. dashpad. Dette produseres/selges både i usa, .au og .nz til diverse bilmerker. Jeg har funnet både til gammal Volvo og Toyota. Det er gjerne en slags badehette du trer over eksisterende dashbord. Ulempen er at hvis den er støpt, dvs lang og bred koster den mye mer å sende enn verdien på den. Verdt å sjekke før du betaler.

 

EDIT: audia6: "Sett på noen porsche 911 felger, og et skikkelig(ikke hjemme mek) felger." <== :D

Endret av Skody

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en delebil her i Bergen, ganske mye bra deler på den så den går for 35000... ligger anonse fra den på finn tror eg.

 

Ellers må eg grattulere med BIL ! Beste førstebilen man kan ha, eg kjøpte 944 83 mod selv først for ikke så lenge siden. Ambefaler å ta full service på den, reimer, olje, tennplugger, pakninger (motor, dører, bakluke, baklykter, bremseveskebeholdern), luftfilter, bensinfilter, kjøpe cowl cover og lage støvfilter til ventilasjonsanlegget.

Og stramme alle skruer på toppen og slangeklemmene. Sjekke bremserør, eksos og bensinrør.

Kan gi deg link over MANGEN sider du kan kjøpe deler til bilen. Interiør, bodykit, race deler, orginaldeler, brukte deler, felger, senkesett. Eg har sittet i MANGEN timer å finkjemmet nettet etter deler til bilen.

Skal du ha senkesett og stivere dempere ambefaler eg SPAX, koster ca 5000kr inkl frakt og moms for kit med fjærer og dempere.

Ambefaler og å Shave dørhandtakene for å gjøre den mer innbrudsikker. Skal gjøre det selv så snart eg har ekstra cash :)

 

Du kan jo se hva eg har gjort og gjør videre med min HER

Endret av Fabilichu$
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår