Gå til innhold

Andreas's Scirocco GTX

Ranger emnet


storstein

Anbefalte innlegg

He! Hei!

 

Jeg har kjøpt meg en Scirocco for en uke siden og lager nå en liten tråd om den;)

 

Det er en Volkswagen Scirocco GTX (1988 modell)

Drømme bil;) Min første bil:cocain:

 

Bilen er kjørt 141298km

Motoren er 1,8 liter og har 70kw og når jeg tar det på regneren blir det 93.87hk.

Det er en 5-trinns manuell kasse

4 seters bil

Vekt: 985kg

Designer Giorgetto Giugiaro

 

Bilen er importert fra Tyskland for 4 år siden og har stått i en låve i alle de årene.

 

Jeg har tenkt og gjøre:

Få den i god stand, motor? mer hk=), senk, hvite blinkers?, bytte ratt, sette i anlegg og ellers andre ting, kom gjærne med tips=)

 

Bilder=)

 

VolkswagenScirocco034.jpg

 

VolkswagenScirocco036.jpg

 

VolkswagenScirocco032.jpg

 

VolksvagenSciroccoGTX029.jpg

 

VolkswagenScirocco017.jpg

 

VolkswagenSciroccoGTX1988001.jpg

 

VolksvagenSciroccoGTX019.jpg

 

VolksvagenSciroccoGTX002.jpg

 

Wolksvagenscirocco5.jpg

 

Wolksvagenscirocco3.jpg

 

VolkswagenScirocco004.jpg

 

VolkswagenSciroccoGTX1988056.jpg

 

VolkswagenScirocco030.jpg

 

VolkswagenScirocco029.jpg

 

VolkswagenScirocco031.jpg

Endret av storstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo bra ut den der ja.

Skal du senke, har jeg montert ett Jamex sett på en bil en gang, 35 mm rundt baut, fullt sett med dempere og fjører, men husk på å bytte øverste skåla på fjæra bak, denne ruster og tåler neppe nye utstyret.

Det så veldig rett ut på denne bilen vi gjorde det på, rett høyde, og passe stivt.

 

Lykke til med første bil :)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tøff bil du har skaffet deg ja! Den har en litt *Classic look* med de felga! Minner jo også noe om min(samme designer). Noe nytt som skjer med den for tiden?

 

Ja synes at felgene er fine, men det er litt korisjonskadet så jeg vet ikke helt om eg ska ha de eller ikkje. Men her en dagen fant eg en del rust bak bakfangeren og rund den ene hjulbuen bak:shake

Endret av storstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forsåvidt planen etter det jeg forstod på han. Er enklere å sette det 16V oppi, istedenfor å trimme det orginale greiene!

 

Du har rett i det Jany, men eg vet ikke helt når det blir. Bilen er jo importert fra Tyskland i 2005 og har ikke hvært rigistrert i Norge, så det koster litt og rigistrere den. I vognkorte fra Tyskland står det at det er 70kw og eg vet ikke helt hvordan det er og bytte en motor før den er rigistrert? Da blir det jo mer hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår