Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
steffe

slakk i styresnekke!!

Rate this topic

Recommended Posts

Sjekk endeledd, indre styrekule, bærekuler og foringer, samt rattakselkryss, er alt bra er det innvendig i tannstanga, noen biler kan det justeres, andre ikke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

På e34 er det styresnekke!

 

Når det gjelder dødgang så sjekk på rattstammen inni bilen.. Der er det en mutter.. Tror du trenger en 32 mm fastnøkkel for å stramme den.. Den er ihvertfall ofte en syndebukk i forhold til slark i styringa. Det lønner seg også å sjekke de tingene granada3.0 GL nevner og samt hjelpesnekka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er vel egentlig bare 3 serie som har hatt tannstang i alle år. På 5, 6 og 7 serie har det vært værre. Kom ikke tannstang på 5er før e39 kom. Men e39 med v8 har også snekke. Nok om det!

 

Du kan stramme snekka di litt også. Sitter en justeringsskue på toppen av snekka. Hold igjen skruen i midten og løsne mutta(mener det er 17mm på e34 også). Når muttra er løs strammer du skruen littegrann. Er skjelden en bør stramme mer enn en kvart eller en halv runde. Men sjekk muttra på rattsammen som Jokkalin nevnte først og fremst.

 

Hilsen Trond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har opplevd det sammen, men prøv å stramme litt på den mutteren du også. Det funka bra for min del, men ikke stram for mye. Da blir det tungt å snu på rattet.

Hvis det er mye slakk og du må stramme mye (mer enn 1 turn) er styresnekka utslitt og du bør kansje vurdere å bytte den. Det skal nemlig være litt slakk når motorn ikke går slik att servoen kan hjelpe til når du svinger, men dette skal ikke være merkbart når motorn går.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.