Gå til innhold

slakk i styresnekke!!

Ranger emnet


steffe

Anbefalte innlegg

På e34 er det styresnekke!

 

Når det gjelder dødgang så sjekk på rattstammen inni bilen.. Der er det en mutter.. Tror du trenger en 32 mm fastnøkkel for å stramme den.. Den er ihvertfall ofte en syndebukk i forhold til slark i styringa. Det lønner seg også å sjekke de tingene granada3.0 GL nevner og samt hjelpesnekka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig bare 3 serie som har hatt tannstang i alle år. På 5, 6 og 7 serie har det vært værre. Kom ikke tannstang på 5er før e39 kom. Men e39 med v8 har også snekke. Nok om det!

 

Du kan stramme snekka di litt også. Sitter en justeringsskue på toppen av snekka. Hold igjen skruen i midten og løsne mutta(mener det er 17mm på e34 også). Når muttra er løs strammer du skruen littegrann. Er skjelden en bør stramme mer enn en kvart eller en halv runde. Men sjekk muttra på rattsammen som Jokkalin nevnte først og fremst.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle E34`ene jeg har hatt så har d vært snekka d har vært slakk i, den muttra alle snakker om har vært fin på alle mine, men dette er vist et problem på mange :(

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg har opplevd det sammen, men prøv å stramme litt på den mutteren du også. Det funka bra for min del, men ikke stram for mye. Da blir det tungt å snu på rattet.

Hvis det er mye slakk og du må stramme mye (mer enn 1 turn) er styresnekka utslitt og du bør kansje vurdere å bytte den. Det skal nemlig være litt slakk når motorn ikke går slik att servoen kan hjelpe til når du svinger, men dette skal ikke være merkbart når motorn går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår