Gå til innhold

Skifte Toppakning Til Opel Astra 1995mod

Ranger emnet


shere

Anbefalte innlegg

Hei,eg har alldri skifta toppkaning på en bil.så har jeg lest litt rundt her inne på siden på nette om hvordan og om det er enkelt lr vanskeligt.

 

 

e det egentligt noe vanskeligt da??

har alt av utstyr til å bytte osv.men er litt usikker på meg sjøl hehe.er ikke det å bare sett alt på samme plass ijenn og rensa godt osv da?

 

har noen skiftet på en sonn type bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,eg har alldri skifta toppkaning på en bil.så har jeg lest litt rundt her inne på siden på nette om hvordan og om det er enkelt lr vanskeligt.

 

 

e det egentligt noe vanskeligt da??

har alt av utstyr til å bytte osv.men er litt usikker på meg sjøl hehe.er ikke det å bare sett alt på samme plass ijenn og rensa godt osv da?

 

har noen skiftet på en sonn type bil?

 

glemte å skrive at viftå går ikje rundt i det hele tatt.den er helt død

 

så såg jeg¨på olja å den va gul å litt klompete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt denne tråden til teknisk så er det lettere å få svar. Toppakning har lite med shampoo og bilvoks å gjøre.

 

Som regel er det endel jobb å bytte toppakning. Vet ikke hvordan det er på Astra F, men som regel må innsug, manifoil og mindre deler av før man kan få av toppen. Så må toppen trekkes til med et visst moment i en bestemt rekkefølge på boltene. Hvis Haynes har bok til bilen er det ingen sak, da hele prosedyren som regel står der. Haynes har de på Biltema og andre steder.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår