Gå til innhold

Bytte av ytre drivakselledd (foraksel)

Ranger emnet


Hyperstein

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg var på Eu-kontroll i dag med min Audi A4 1,8t '97. Noen mangler ble det selvfølgelig, som jeg håper jeg kan ta selv. En av dem er foraksel - defekt ytre drivakselledd (ulyd). Er dette noe jeg kan fikse selv eller er det en verkstedjobb? I så fall, er det noen som vet hva det koster? Noen som anbefaler noen gode verksted?

 

På forhånd takk!

Endret av Hyperstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med biltema. De er de billigste! Skru ut bolten i enden, du trenger en 14mm unbraco, løsne indre ledd, 6 stk 6 mm unbrako, skru av de nederste staga i forstillinga. dra ut akselen og sett den i ei skrusikke, skru endebolten inn så langt du klarer og gi den et rapp ut med ei slegge. Smør inn den nye med fett og tre den innpå. må slå et par ganger. skru så alt sammen igjen.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sjekk med biltema.

 

Jeg kjøpte akkurat et drivledd nå på Garviks Autospar, for 999. Det er en helt ok pris. Vi får også 10% rabatt gjennom VACN der, om du er medlem der.

Forresten, for å få akselen fri fra forstillingen er det et triks hvor du skrur ut bolten, så rikker litt på akslingen, så skrur den inn igjen, da presser du akslingen vekk fra forstillingen, og den er mye lettere å dra av.

Det aller greieste er å ta av akslingen og sette den i skrustikke ja, for du bør rengjøre skikkelig.

 

VIKTIG!! BYTT BOLTER MELLOM DIFF OG AKSLING!! LOCKTITE!! ELLERS FALLER DET AV NÅR DU ER PÅ FERIE I UTLANDET!

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bytte drivledd på A4 i helgen eller i neste uke, kan ta noen bilder og lage en idiotguide på det, vet ikke med den som ligger her, om den er en sånn hvor du må løsne på alt mulig? Å lure drivleddet ut i stedet for å demontere halve forstillingen din er nemlig ganske smart :) og ja, jeg snakker av erfaring, hehehe...

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår