Gå til innhold

LES: Hva trenger du for å starte med bilcross

Ranger emnet


Margido

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Av en eller annen merkelig grunn har de fleste crosbilene jeg har kjøpt manglet skvettlapper, så tyder på att det florerer av jallaløsninger på dette. Måten jeg gjør dette på er att jeg skjærer til og tilpasser 1mm stålplater og skrur de fast i innerskjerma med selvborrende skruer. Har ikke mista en eneste skvettlapp etter att jeg begynte med dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Synes bilcross virker sykt kult, og dersom det er mulig skulle jeg gjerne prøvd det. Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne en fornuftig oversikt over baner og klubber man kan kontakte, og siden jeg ikke kjenner noen i miljøet kommer jeg på en måte ingen vei;) Jeg bor i Trondheim for tiden; er det noen som vet om det finnes en bane og et bilcrossmiljø her? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Synes bilcross virker sykt kult, og dersom det er mulig skulle jeg gjerne prøvd det. Problemet er bare at jeg ikke klarer å finne en fornuftig oversikt over baner og klubber man kan kontakte, og siden jeg ikke kjenner noen i miljøet kommer jeg på en måte ingen vei;) Jeg bor i Trondheim for tiden; er det noen som vet om det finnes en bane og et bilcrossmiljø her? ;)

 

I trøndelag er det ett stort bilcrossmiljø.

Du finner nok ingen bane i selve Trondheim, men både NMK Melhus, NMK Orkla, NMK Verdal/Levanger, NAF Motorsport Trøndelag å noen flere klubber holder til i området rundt Trondheim.

 

Du finner fram til de lokale klubbene via hjemmesiden til NMK.no

f.eks.

Men det er nok ikke så lett å få prøvd en bil sånn uten videre.

Men flere av klubbene kjører treningskvelder, det kan jo være en start for å komme i kontakt med miljøet på.

 

Se også innom disse sidene for mere info:

http://www.nmkorkla.no

http://nmkmelhus.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 1 year later...

Er ikke så mye billig trim å få til de tror jeg, men filter, eksos (fjærne katalysator + grøvre rør) og ta av en mm eller 2 av toppen + litt lett porting gjør vel susen? Er sikkert litt å hente ved å øke bensintrykket også. Men, vil du koste på litt så er det jo firmaer som sliper om kammer til "sportsprofil". KM Cams blant annet gjør dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår