Gå til innhold

DiTec vs Permashine

Ranger emnet


FAST FREDDY

Anbefalte innlegg

Sier som Truhaa over her; Gjør det selv!

 

Det blir flere og flere som styrer unna biler i bruktmarkedet som har vært Ditec-behandlet o.l (meg selv inkludert) da det for det første ikke er bra for lakken i lengden, og for det andre ofte er et tegn på at bileieren ikke liker å vaske/pleie bilen selv.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ganske inhabil i denne saken,i og med at jeg jobber på et Ditec senter. Har stor respekt til truhaa og kazzper som er karer med go greie på bilpleie,og ønsker og gi gleden ved dette over til andre. Grunnet til at det finnes bilpleie sentre er vel at mange ikke ønsker,eller tar seg tid til å lære seg hvordan man gjør dette selv. På jobb har jeg hver dag fornøyde kunder og opplever at folk ikke styrer unna biler som har lakkforsegling. Tror heller at dette er motsatt.

Skulle gjerne sett at kazzper kan fortelle hvorfor Ditec ikke er bra for lakken. Jeg er med på lakkrensing og rubbing av flere hundre biler hver år som får,og har Ditec,så det kunne ha vert fint og vite hva som ikke er bra for lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ganske inhabil i denne saken,i og med at jeg jobber på et Ditec senter. Har stor respekt til truhaa og kazzper som er karer med go greie på bilpleie,og ønsker og gi gleden ved dette over til andre. Grunnet til at det finnes bilpleie sentre er vel at mange ikke ønsker,eller tar seg tid til å lære seg hvordan man gjør dette selv. På jobb har jeg hver dag fornøyde kunder og opplever at folk ikke styrer unna biler som har lakkforsegling. Tror heller at dette er motsatt.

Skulle gjerne sett at kazzper kan fortelle hvorfor Ditec ikke er bra for lakken. Jeg er med på lakkrensing og rubbing av flere hundre biler hver år som får,og har Ditec,så det kunne ha vert fint og vite hva som ikke er bra for lakken.

 

Selve DITEC beskyttelsen er vel ikke "farlig" for lakken, men det går mer på holdningene til eierne av bilene som velger DITEC.

"Når bilen er behandlet trenger den jo ikke vedlikehold, ihvertfall ifølge reklamen"

Har sett flere biler som kommer fra DITEC senter, og de er blank og fin helt til beskyttelsen er borte, og da kommer alle kjørespor/hologrammer etter rubbinga frem.

 

I fjor pratet jeg med en kar som jobbet på et slikt "senter", og han hadde akkurat rubbet sin egen bil (sort BMW) og var klar til å "smøre" på beskyttelsen. Jeg kommenterte selvfølgelig hologrammene som bilen forsåvidt var full av, men han "forklarte" at de ble borte når DITEC eller Teflon var påført....

Så kan man jo lure....kanskje noen slurver bevisst og noen bare er uviten......who know`s?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne sett at kazzper kan fortelle hvorfor Ditec ikke er bra for lakken. Jeg er med på lakkrensing og rubbing av flere hundre biler hver år som får,og har Ditec,så det kunne ha vert fint og vite hva som ikke er bra for lakken.

 

Forklaring? Lakk skal puste.

 

Snakket forøvrig med en representant for BMW etter at en venn av meg lurte på å få sin nye 530 Ditec-behandlet. Svaret var at det måtte han gjerne gjøre, men da ville ikke BMW Norge stille med garanti på lakken lengre.

 

Men som nevnt, Ditec og tilsvarende er helt genialt for de som ikke ønsker å bruke tid på bilpleie selv, eventuelt ikke kan dette av andre årsaker.

 

Og etter erfaringene jeg har hørt fra andre i bransjen, er Ditec noe av det bedre man kan bruke av helårsforsegling. Flere andre typer matter lakken over tid, med det resultat at det må til heftig korrigering hvert år for å få tilbake glansen. Og hva gjør man når man korrigerer..? Jo, man tar litt av lakken. Og gjøres det for ofte, sitter du til slutt igjen uten klarlakk (eller base dersom det er enstegs.)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Forklaring? Lakk skal puste.

 

Snakket forøvrig med en representant for BMW etter at en venn av meg lurte på å få sin nye 530 Ditec-behandlet. Svaret var at det måtte han gjerne gjøre, men da ville ikke BMW Norge stille med garanti på lakken lengre.

 

Men som nevnt, Ditec og tilsvarende er helt genialt for de som ikke ønsker å bruke tid på bilpleie selv, eventuelt ikke kan dette av andre årsaker.

 

Og etter erfaringene jeg har hørt fra andre i bransjen, er Ditec noe av det bedre man kan bruke av helårsforsegling. Flere andre typer matter lakken over tid, med det resultat at det må til heftig korrigering hvert år for å få tilbake glansen. Og hva gjør man når man korrigerer..? Jo, man tar litt av lakken. Og gjøres det for ofte, sitter du til slutt igjen uten klarlakk (eller base dersom det er enstegs.)

 

Nå leverer BMW norge biler til ditec behandling selv.så det stemmer ikke helt . Du mister garantien hvis du bruker et teflonprodukt på lakken for det tetter porene i lakken og da får ikke lakken puste.

Det er bare å gå inn påditec.noså får du litt mer info om hva ditec er. Greit at en som har litt greie på det kan legge en forseiling ol på bilen sin men har sett så mye "selvmekk" at jeg bare grøsser med tanke på hva folk gjør med en biltema maskin og en flaske rubbing. Ditec ol er for vanlig man i gata som ønsker å ta vare på bilen sin men ikke har peiling på hvordan han skal gjøre det.

Endret av 2wd sedan

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at om man kjøper en premiumvoks fra Swissvax av typen Shield som inneholder teflon, at lakken vil lide av det?

 

Ifølg BMW NORGE JA. Det er fordi de egentlig ikke har filla peiling på noe som har med bilpleie å gjøre tydeligvis:crazysant:men vi vet jo berdre ikke sant?;-)

Er også flere forhandlere som sier at lakkgaranti bortfaller hvis du bruker visse produkter. Det er etter hva jeg har forstått at de har blitt hjernevasket av EN levrandør.

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår