Gå til innhold

Kaddis sin Garasje> oppdatering akkurat nå ;)

Ranger emnet


Glenn Are

Anbefalte innlegg

Ja virker som det frister mere på folk å sette sammen noe selv over lengre tid, og gå for egne patenter og ideer er det morsomste ved hele hobbyen synes jeg, ikke minst laga det som går ann å laga ;) Takker og bukker, hyggelig å høre :D

 

Har blitt noen hundre timer på dissa 4 åra på denne bilen.

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 493
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regner ikke med du akkurat har helt telling på timene dine, for du har vel ikke skrevet dagbok vel? " 15.08.2010 - Skrudde inn 4 bolter i understell â 12,48min" :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha nei men har sånn ca vettu, alle som legger ned sjela har det ;)

 

Ja, dem sier så. Har ikke tellinga selv på antall timer jeg har, men det er jaggu mange! :D

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns noen kan snu motoren rett vei i en E kadett snart, og er det noen som får til det, så må det være deg :)

 

Får bare si som GMS Gjøvik som selger sykkel og ATV. Ællt som ær kællt! (Alt som er kult på godt norsk) :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har faktisk vært planen min lenge, men det koster og ikke minst masse timer, men time will show

 

Men hvordan er det med Calibra/Vectra motoren da? Tenker på 16vt utgaven. Veit ikke motorkoden på denne motoren jeg, så da ble det slik. Er den rettstilt eller tverrstilt?

 

Tenkte da på om du skal bygge om til 4x4 eller RWD og bare plugge hullene eller ta ut drevene på fordelingskassa altså. Evt ei helt annen RWD kasse med flensen fra Calibra kasse.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener C20LET fra Calibra, også har du C20XE. XE motoren er kjent for å trimmes mest på, siden den har flest utgaver med Coscast toppen fra Cosworth.

 

Men er mere glad i C20NE motoren som jeg bruker, siden reg havari ikke gjør stor skade, og deler er gratis i forhold, samt du kan i dag nesten hente ut ligge mye krefter opptil 450hk, for nogenlunde samme pris, men jobben blir jo derav større i en 8V enn en 16V motor.

 

Skal det bli 4X4 eller RWD så blir jeg antagelig bruke 1KAM motor fra Audi, eventuelt 2.2 20V Turbo av den gamle motoren ;)

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener C20LET fra Calibra, også har du C20XE.

Ja, det er mye mulig ja :D

 

XE motoren er kjent for å trimmes mest på, siden den har flest utgaver med Coscast toppen fra Cosworth.

Da har jeg lært noe nytt i dag også ;)

 

Men er mere glad i C20NE motoren som jeg bruker, siden reg havari ikke gjør stor skade, og deler er gratis i forhold, samt du kan i dag nesten hente ut ligge mye krefter opptil 450hk, for nogenlunde samme pris, men jobben blir jo derav større i en 8V enn en 16V motor.

Så klart. Jo mindre skade det kan gjøre, jo bedre er det ;)

 

Skal det bli 4X4 eller RWD så blir jeg antagelig bruke 1KAM motor fra Audi, eventuelt 2.2 20V Turbo av den gamle motoren ;)

1KAM motor? 10vt du tenkte på? MC eller sugemotor som NG motor med underspyling?

 

Om du evt er interessert, så har jeg turbomanifold fra MC motor ;) Turboen ska jeg ha selv, da den skal brukes på ett annet prosjekt.

 

2.2 20vt motoren er mest kjent for å trimmes, da man lett kan dra ut mye mer effekt av den enn 10vt. Men 350+ i 10vt er ikke umulig ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ett par videoer av bilen innvendig utvendig, litt rusing og generelt testing av alt som har blitt gjort siste tiden :D

 

Og en kjørevideo fra i sommer ;)

 

Like, like, LIKE!

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye mulig ja :D

 

 

Da har jeg lært noe nytt i dag også ;)

 

 

Så klart. Jo mindre skade det kan gjøre, jo bedre er det ;)

 

 

1KAM motor? 10vt du tenkte på? MC eller sugemotor som NG motor med underspyling?

 

Om du evt er interessert, så har jeg turbomanifold fra MC motor ;) Turboen ska jeg ha selv, da den skal brukes på ett annet prosjekt.

 

2.2 20vt motoren er mest kjent for å trimmes, da man lett kan dra ut mye mer effekt av den enn 10vt. Men 350+ i 10vt er ikke umulig ;)

 

Mener 2.2 20v motoren ja, er 2 kammer ja stemmer det, men ett kamdrev :) Den kunne jeg tenkt å fått smygd nedi kadetten ;)

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår