Gå til innhold

Kaddis sin Garasje> oppdatering akkurat nå ;)

Ranger emnet


Glenn Are

Anbefalte innlegg

  • Svar 493
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men for all del hold deg unna zipralex, tror jeg det heter hehehe ;)

Zipralex? Hva var nå det igjen? Syntes det hørtes ut som ett billigmerke av foringer i polyurethane, hvor det er brukt mindre % poly enn fra foringene til Powerflex, Superflex og andre store kjente merker. Personlig så likte jeg mine foringer til min Sierra. PolyRace foringer fra rallydesign.co.uk Disse er så stive at du MÅ over på nylon eller aluforinger for å få noe stivere. Men med ett av disse to mulighetene så snakker vi SERIØS motorsport på rette asfaltflater, da slike foringer gjør bilen totalt ubrukelig etter veien. Finnes ikke noe fjørbelastet demping og lyddemping av ulyder, så om man skal høre på dette på bruksbilen sin så skjønner jeg godt at vi vikinger drikker øl og dårlig hjemmebrent (I mange tilfeller sats) :P

 

Takk for tilbakemeldingene og rosen hehe, artig iblant det.

Skulle bare mangle! Godt forarneid og planlegging er halve jobben med bil.

 

Når det kommer til Aluminium sveising, snakker jeg selvsat for alle som driver med det så skal selv trå forsiktig, men har selv ca 4000-6000 tusen timer totalt bak aluminium sveisingen, og det jeg mener er viktigst skal man prøve det, er å gå for en nøytral legering, de vondeste og sveise er de som er innblandet alt mulig rart for sitt brukerområde, en standard aluminiumslegering inneholder for det meste i tillegg silisium dette pleier og variere mellom 7-14% altså igjen av hvor styrken skal ligge, aluminium er greit å sveise siden du har rene flater uten tilsmuss, det er når metallet er møkkete du begynner å få problemer, har selv sveist masse aluminium på godt under 1mm i tykkelse uten problem, mye annet som volfram elektrode tykkelse, kvalitet på apparat og ampere spiller også inn, og ja legeringen. har sikkert masse mere å skrive men får komme tilbake til det i kveld, nå er det jobb på meg. men til slutt takk for at det jeg gjør ser bra ut :D hilsen Kaddis

 

Altså noe for enhver nybegynner å begi seg ut på, før han/hun omtrent ikke veit hva ettt sveisesppsrat ser ut '.P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for all del hold deg unna zipralex, tror jeg det heter hehehe ;)

 

Takk for tilbakemeldingene og rosen hehe, artig iblant det.

 

Når det kommer til Aluminium sveising, snakker jeg selvsat for alle som driver med det så skal selv trå forsiktig, men har selv ca 4000-6000 tusen timer totalt bak aluminium sveisingen, og det jeg mener er viktigst skal man prøve det, er å gå for en nøytral legering, de vondeste og sveise er de som er innblandet alt mulig rart for sitt brukerområde, en standard aluminiumslegering inneholder for det meste i tillegg silisium dette pleier og variere mellom 7-14% altså igjen av hvor styrken skal ligge, aluminium er greit å sveise siden du har rene flater uten tilsmuss, det er når metallet er møkkete du begynner å få problemer, har selv sveist masse aluminium på godt under 1mm i tykkelse uten problem, mye annet som volfram elektrode tykkelse, kvalitet på apparat og ampere spiller også inn, og ja legeringen. har sikkert masse mere å skrive men får komme tilbake til det i kveld, nå er det jobb på meg. men til slutt takk for at det jeg gjør ser bra ut :D hilsen Kaddis

 

Du må ikke takke oss for at det du gjør ser bra ut, du må takke deg selv som har brukt mange timer på å lære deg det :)

 

Hvis du har tid, eller gidder så kan du godt lage en liten dummyguide for vi som kan å sveise stål med tig - men aldri har prøvd med alu? :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummy guide kan gjøres vettu :D

 

Men dere må jo takkes, er ikke alle som setter pris på hva "vanlige" gjør hjemme i garasjen, og da 100% av jobben sjøl.

 

Takk igjen :D

 

Det er vel fordi vi er sanne som ikke engang har garasje men gjør det beste utav det, setter opp partytelt når regner og slike ting.. :P

Så du er noen steg over meg på de fleste punkter da kan man si, så derfor verdsetter jeg deg og ditt arbeid :)

Stå på!

 

Og guiden kan komme til nytte for mange :) tusen takk :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummy guide kan gjøres vettu :D

 

Men dere må jo takkes, er ikke alle som setter pris på hva "vanlige" gjør hjemme i garasjen, og da 100% av jobben sjøl.

 

Takk igjen :D

 

Men da prater vi nok mer på enten bortkjemte pappagutter eller sjalu personer som ikke har noe kompetanse selv eller liker "rallystuk" i det hele tatt. Det er bare en ting å gjøre med slike. Slå dem ut av folkeregisteret! :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fordi vi er sanne som ikke engang har garasje men gjør det beste utav det, setter opp partytelt når regner og slike ting.. :P

Så du er noen steg over meg på de fleste punkter da kan man si, så derfor verdsetter jeg deg og ditt arbeid :)

Stå på!

 

Vel, det er ikke alt jeg har kompetanse på selv heller, så det er morro med slike tråder. Hvorfor skal man hele tiden kjøpe ferdige produkter? Det ender jo bare med at alle kjører rundt med kun en type løsning, også er det kanskje 100 andre løsninger som blir glemt. Det hadde blitt like kjedelig som om alle var helt like også. Den tiden hvor man hærmer etter andre er nok noe man la fra seg (som regel) på barneskolen, der alle skulle ha tøffe joggesko med borrelås. Og ikke hvilke som helst par. Dem skulle helst være like og borrelåsen skulle være i kryss om du var skikkelig barsk og råkul! Også må vi ikke glemme joggesko med lys i da, som blunker i alle regnbuens farger når man løper med dem. Da var man skikkelig gangster om man hadde slike. :yodude: Gangstah respect man!

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke alt jeg har kompetanse på selv heller, så det er morro med slike tråder. Hvorfor skal man hele tiden kjøpe ferdige produkter? Det ender jo bare med at alle kjører rundt med kun en type løsning, også er det kanskje 100 andre løsninger som blir glemt. Det hadde blitt like kjedelig som om alle var helt like også. Den tiden hvor man hærmer etter andre er nok noe man la fra seg (som regel) på barneskolen, der alle skulle ha tøffe joggesko med borrelås. Og ikke hvilke som helst par. Dem skulle helst være like og borrelåsen skulle være i kryss om du var skikkelig barsk og råkul! Også må vi ikke glemme joggesko med lys i da, som blunker i alle regnbuens farger når man løper med dem. Da var man skikkelig gangster om man hadde slike. :yodude: Gangstah respect man!

 

Veldig godt eksempel, bra at flere ser det på denne måten :)

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke alt jeg har kompetanse på selv heller, så det er morro med slike tråder. Hvorfor skal man hele tiden kjøpe ferdige produkter? Det ender jo bare med at alle kjører rundt med kun en type løsning, også er det kanskje 100 andre løsninger som blir glemt. Det hadde blitt like kjedelig som om alle var helt like også. Den tiden hvor man hærmer etter andre er nok noe man la fra seg (som regel) på barneskolen, der alle skulle ha tøffe joggesko med borrelås. Og ikke hvilke som helst par. Dem skulle helst være like og borrelåsen skulle være i kryss om du var skikkelig barsk og råkul! Også må vi ikke glemme joggesko med lys i da, som blunker i alle regnbuens farger når man løper med dem. Da var man skikkelig gangster om man hadde slike. :yodude: Gangstah respect man!

 

Kompetanse kommer med erfaring. Det går ikke an å lese seg til og bli god å skru, du kan selvfølgelig plukke opp noen tips på veien men fortsatt så er det umulig å bli en mester kun med en lærebok. Det er prøving og feiling som gjelder, eller kansje du kan være født i en familie som er veldig gode? Om du også er minstemann i flokken så får du nermest få kompetanse med morsmelken :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår