Gå til innhold

Toyota hiace 1996 intercooler

Ranger emnet


jonas_ueland

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har fulgt med litt på denne tråden og registrerte meg nå for å få sagt hva jeg har gjort med min hiace.

den har gått i 5 år med et ladetrykk på 1.4 bar. jeg ga rett og slett bare opp de røra du har drevet med,og kjøpte meg noen meter med båteksos slange :-) kappa innsuget og fikk dreiet meg en overgang der som jeg fikk kobla meg til innsuget med via en radiatorslange! intercooler har jeg også selvfølgelig,og den tok jeg fra en gammel audi 200 turbo.

 

dieselpumpa er hvertfall så oppjustert at den ofte kan finne på og kanskje tenne på bare tre sylindre før turbotrykket kommer seg opp og ei akseptabel blanding av luft og diesel treffer stemplene :-)

 

jeg kjøpte meg sportsluftfilter (innsats typen) hos gik turbo, og etter sikkert 20 varianter med koniske filter (gir jævlig bråk) og innsatsfilter uten filterboks utenpå feks. så er det ingen tvil om at original filterboks med sportsfilteret fungerer best!

 

for at den skal vare lenge så har jeg skiftet olje hver 7000 og aldri presset den lenge over 1 bar ladetrykk i motbakke. (selv om jeg drog en båt fra drammen til molde i fjor med en samlet totalvekt på 4980kg)så har jeg aldri hatt noen problemer!

 

har hatt bilen siden den var ny i 2000 og jeg tror at den yter en plass mellom 120-130 hk slik. men dreiemomentet er imponerende bra hvertfall!!

 

lykke til med din

 

Hørtes bra ut:) Men husker du kva det filteret kosta??

03 Lexus IS:)

97 Toy Hiace 4wd:)

72 Opel Diplomat V8:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å huske filteret var j... dyrt! 1350 kr. men som han på gik turbo sa,DU MÅ HA DETTE! jeg hørte etter og han hadde nok rett ;)

 

ang tomgangen så er jo den justert maks ned,problemet var vel at gassvaieren ble for kort.. så den er justert så langt ned som mulig,likevel ligger tomgangen på rundt 8-900 når den er varm. når den er kald ligger den på 1200 ca.

dette tror jeg er pga at vaieren utvider seg (blir lengre) når den blir varm :-P kan ikke huske at hiacen hadde noen "kaldstart" funksjon før jeg justerte den opp hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

intercooler skal dem ikke kunne si deg en dritt på! enkelt å greit trekkr du tunge hengere etter deg. ferdig snakka!!

 

 

 

uansett så går en hiace RÆVA til å være 2 tonn å.. da kan du likegjerne sammenligne en audi A8 da;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sa at det motte vises hos biltilynet pga ombygging :/

 

traff en som kjørte caddy i dag, så prøvde jeg å kjøre fra han, klarte det akkuratt ikke :(

 

når vi stoppa så sa han den var chippa til 155 :partyon:

 

 

Daaa var jeg rimeli fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår