Gå til innhold

Reparering av knust carbonfiber panser

Ranger emnet


Alli_

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg kjørte bilen min i et tre i helga og knuste det helt nye carbonfiber panseret mitt fra seibon. Litt synd å la dette gå til spille så har lyst til og reparere det og lakkere det. Noen som har noen tips evt bor i stavanger området som har lyst til og hjelpe meg/vise meg ås jeg kan gjøre det selv.

1231231.jpg

1231232.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holoy!

 

Det går helt fint å fikse det der, men du må nok lakke det der dessverre. De pansr'a der er egentlige glassfiber panser med kun et lag cf for looken sin skyld. Som du sikkert ser er de bygget opp av glassfiber, også er de rimelige tunge. Tar du kontakt med et oppretter verksted som driver med plastskader så, vil nok dem kunne hjelpe deg, eller noen andre som driver med glassfiber skader.

 

Et tips kan jo være å lakke halve panseret der skaden er i bilens farger, også beholde cf looken på resten.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS.

 

Vist du ikke har peiling på å fikse sånne skader, få tak i noen som kan. Begynner du å balle med det selv.. så er det ikke sikkert at det blir bra. Du må betale for lakkjobben...og er plastjobben ikke riktig utført vil det ikke holde..og du må lakke ennå en gang. Ikke spar på 50 øringne nå. Det ender som regel med at du kaster 5 kroningene ut igjennom døra senere...

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår