Gå til innhold

Interferens(???) i venstre høytaler sett.

Ranger emnet


Devlon

Anbefalte innlegg

hei.

 

akkurat ferdig med å innstallere anlegget mitt.

- Alpine w404r spiller m/imprint

- Seas Lotus Performance frontsett

- Genesis Profile Two forsterker

 

etter mye om og menn fikk jeg lyd i anlegget. til min STORE fortvilelse har jeg nå en "suse"-lyd/interferens?/dynamostøy?? i venstre høytalersett. det er ikke noe støy i høyre høytaler sett.

 

når jeg skrur volumet på spilleren helt ned forsvinner lyden. viss jeg setter spilleren på pause er lyden der. lyden forandrer seg og når jeg tråkker på gassen.

 

høytalerkablene har jeg truket på hver sin side av bilen, da jeg ble fortalt at det ikke ville være noe interferres problemer med å gjøre dette. den venstre høytalerkablen ligger dermed sammen med strømkabelen, og remoten. den høyre høytalerkablen ligger sammen med to stykk signalkabler, hvorav kun den ene er i bruk.

 

HJELP??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er vertfall ikkje interferens, som er summering av bølger. Men da er det nok noe annet på den sida som den høytalerkabelen ligger som skaper problemet. Du kan jo kanskje ta en høytaler fra hjemmestereoen ellernoe og koble den på forsterkeren på venstre kanal og høre om den suser, suser den ikkje da VET du jo at det forstyrrelser på veien fram til høytaleren.

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

 

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. høres ut som en plan. kan være at det er noe der.

 

som sagt tidligere så har jeg samme lyden nå etter at jeg flyttet høytaler kabelen over til andre siden. nå ligger signal og høytaler kabler på en side, mens strøm og remote ligger på andre...

 

kan jo se om ikke jeg får prøvd det du snakker om. selv om jeg ikke helt skjønner hvordan denne lyden kan komme ifra forsterkeren. lyden følger gassen på bilen. når jeg gasser blir lyden lysere. er akkurat som en dynamo lyd eller lignende...

 

men skal prøve med en annen høytaler å se om jeg finner noen feil i forsterkeren...

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke prøvd bytte om høytaler kablene nei. så det kan jeg ikke svare på. men da jeg prøvde med en høytaler koblet direkte på forsterkeren kom støyen fremdeles ifra venstre utgang og ikke noe (som jeg kunne høre på det tidspunktet) ifra høyre utgang.

 

hvordan kan jeg teste om jordingen er god nok da? har fått denne mye omtalte NOEN til og se på det. og denne NOEN mente at det skulle være godt nok det jeg hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår